مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:
باید تلاش کنیم صنعت چاپ کرمانشاه را به جایگاه واقعی خود برسانیم


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: باید با همکاری ارگانهای ذیربط تلاش کنیم صنعت مهجور مانده چاپ استان را به جایگاه واقعی آن برسانیم.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارشنبه ابراهیم رحیمی زنگنه در بازدید از تعدادی از چاپ خانه های کرمانشاه به مناسبت روز صنعت چاپ اعلام کرد: خیلی سخت است که می بینیم صنعت چاپ کشورمان و بخصوص در کرمانشاه جایگاه خوبی ندارد.

وی اضافه کرد: کشورهای توسعه یافته، صنعت چاپ را جزو اولویت سوم یا در نهایت پنجم خود می دانند اما در ایران این صنعت در هیچ رده ای دیده نشده است.

وی گفت: صنعت چاپ با توجه به نقش میان بخشی که دارد یکی از صنایع اصلی و راهبردی یا به عنوان تکمیل کننده و پیش برنده برای تمامی صنایع است و هیچ محصول صنعتی، کشاورزی و فرهنگی بی نیاز از چاپ نیست.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه نیز نحیف بودن صنعت چاپ را نشانه ضعف فرهنگی دانست و گفت: از آنجا که صنعت چاپ ارتباط مستقیم با فرهنگ جامعه دارد، هر چقدر این صنعت قوی باشد به نوعی نشان دهنده فرهیختگی مردم است.

مهدی ربانی با بیان اینکه در کرمانشاه ضرورت ایجاد چاپ رول را داریم افزود: روزنامه های ما در استان چاپ نمی شوند، در صورتی که اگر فقط همین بخش را تقویت کنیم، بازار کار استانهای کردستان، ایلام و حتی کردستان عراق را نیز می توانیم پوشش دهیم.

ربانی تأمین اعتبارات بانکی برای نوسازی و بازسازی صنعت چاپ استان، ایجاد ظرفیتها و شهرکهای جدید با کاربرد منطقه ویژه برای صنعت چاپ، معافیت های مالیاتی با هدف کاهش هزینه ها و ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: خوشبختانه با هماهنگیهایی که به تازگی صورت گرفته امید می رود در کلیه زمینه های صنعت چاپ با ارگانهای دست اندرکار از جمله، استانداری، اتاق اصناف، سازمان صنایع و معادن، فنی و حرفه ای هدف واحدی را در جهت ارتقای این صنعت مهم دنبال کنیم.

در این دیدارها که کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان نیز حضور داشت مسوولان چاپخانه های استان به بیان مشکلات خود پرداختند.

تعداد 75 چاپخانه مجوزدار هم اکنون در زمینه های چاپ افست، دیجیتال، لیتوگرافی و چاپ سلیک اسکرین در سطح استان کرمانشاه فعال هستند.

برخی چاپخانه های کرمانشاه قدمتی بیش از 70 سال دارند که این بیانگر اهمیت صنعت چاپ در استان است.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ دوازدهم شهريورکلیدها : چاپ کرمانشاه روز ملی صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: