در نشست «چاپ، همدلی دانشگاه، صنعت و دولت» صورت گرفت؛
تقدیر از چهار حامی صنعت چاپ / نگاه اتاق اصناف به چاپ تغییر کند


فعالان صنفی صنعت چاپ و بسته بندی خواستار تغییر نگاه اتاق اصناف و همچنین توجه جدی تر وزارت ارشاد به این صنعت شدند.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری مهر، همزمان با یازدهم شهریور روز ملی صنعت چاپ، نشست های هم اندیشی تخصصی علوم و فناوری چاپ با برگزاری اولین نشست تحت عنوان «چاپ، همدلی دانشگاه، صنعت و دولت» به همت انجمن علمی فناوری چاپ ایران و به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی، صبح امروز چهارشنبه آغاز شد.

 در این نشست محمد مهدی تهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی، محمود صادقی دبیر کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ایرج استاد علینقی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران، غلامرضا شجاع مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافان و همچنین استاد بیژن درویش پیشکسوت حوزه صنعت چاپ و بسته بندی و بنیانگزاران این رشته در دانشگاه های ایران و جمعی دیگری از صاحب نظران این حوزه به بیان نقطه نظرات خود پیرامون لزوم ایجاد ارتباط عمیق تر بین دانشگاه و صنعت چاپ پرداختند.

در این نشست تهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به فعالیت گروه سلولز و کاغذ در این دانشگاه، آمادگی دانشگاه شهید بهشتی را برای ارائه خدمات علمی و پژوهشی به بدنه صنعت چاپ اعلام کرد. همچنین صادقی دبیر کمیسیون انجمن های علمی کشور، حمایت این انجمن را از فعالیت انجمن های علمی با هدف بهبود وضعیت صنعت چاپ کشور اعلام کرد. استاد علینقی رئیس اتحادیه چاپخانه داران هم با تاکید بر لزوم بهره گیری صنعت چاپ کشور از تحقیقات و پژوهش های روز در این زمینه، از برنامه این اتحادیه برای بهره گیری از پژوهش های تازه به منظور روزآمد کردن صنعت چاپ به ویژه در تهران در دوره جدید فعالیت هیئت مدیره آن خبر داد.

در این نشست همچنین شجاع مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافان با انتقاد از نگاه اتاق اصناف به صنعت و چاپ و بسته بندی و تشکل های صنفی مرتبط با این حوزه، همچنین خواستار توجه جدی تر وزارت ارشاد به امر تخصیص بودجه به بخش چاپ و نشر شد.

در این نشست همچنین از تهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی، علینقی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران، شجاع مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان و درویش پیشکسوت عرصه علمی سازی صنعت چاپ، با اهدای تندیس هایی از طرف انجمن علمی فناوری چاپ ایران، تقدیر به عمل آمد.

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: