معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تاکید کرد:
ضرورت حمایت از صنعت چاپ استان آذربایجان غربی


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بر لزوم حمایت از صنعت چاپ استان به عنوان یکی از پیش نیازهای اصلی تولید تاکید کرد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، علیرضا رادفر در جلسه با جمعی از نمایندگان اتحادیه صنفی چاپخانه داران و اعضای کمیسیون فنی چاپ استان که در محل استانداری ترتیب یافت، بر لزوم رسیدگی به مسائل و مشکلات صنعت چاپ در استان تاکید کرد و افزود: امروز اهمیت و جایگاه صنعت چاپ بر کسی پوشیده نیست لذا لازم است از این صنعت بعنوان یکی از پیش نیازهای اصلی تولید، حمایت های لازم از سوی مسئولان و مدیران استانی صورت گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز نگاه سنتی به صنعت چاپ در جامعه حاکم است و لازم است ضمن تغییر نگاه به این حوزه، ظرفیت ها و توانمندی های استان در این حوزه نیز به جامعه و همچنین مدیران و مسئولان استانی معرفی و ارائه گردد تا از این طریق، کارها و سفارشات چاپی چه در بخش دولتی و چه خصوصی در داخل استان انجام گیرد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه چهارم صنعت چاپ کشور را داراست نیز افزود: اگرچه این رتبه و جایگاه، رتبه بسیار خوبی است اما باید نقاط ضعف و کاستی های این حوزه در استان مورد بررسی قرار گیرد و تصمیمات لازم برای رفع آنها اتخاذ شود.

صادرات کارهای چاپی، تسهیلات بانکی برای کمک به تقویت صنعت چاپ و ضرورت فعال سازی و راه اندازی چاپ رول در استان از دیگر موارد مورد اشاره معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه بود.

کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت صنعت چاپ در استان ارائه کرد.

وی همچنین گفت: استان آذربایجان غربی در تاریخ 26 شهریورماه میزبان برگزاری پانزدهمین جشن صنعت چاپ خواهد بود.

کریمی اضافه کرد: در این مراسم از پیشکسوتان، چاپخانه‌داران، فعالان، کارگران و کارآفرینان نمونه استان آذربایجان غربی در حوزه صنعت چاپ تجلیل بعمل خواهد آمد.

نمایندگان صنعت چاپ استان هم در این جلسه، مسائل و مشکلات حوزه فعالیت خود را با معاون سیاسی استاندار در میان گذاشتند و خواستار حمایت بیش از پیش مسئولان از توسعه و تقویت صنعت چاپ در آذربایجان غربی شدند.

در حال حاضر 220 واحد صنفی در حوزه چاپ در استان فعالیت می کنند که بیش از 120 واحد آن به فعالیت‌های حوزه چاپ دیجیتال مشغول هستند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: