استاد علینقی
برگزاری استانی جشنواره چاپ ظرفیت این صنعت را افزایش می‌دهد


رییس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران گفت: برگزاری استانی جشنواره صنعت چاپ همچون چتری است که هر چه گسترده‌تر شود، استان‌های بیشتری را دربرمی‌گیرد و ظرفیت، توان و استعداد این صنعت را افزایش می‌دهد.

به گزارش اخبار چاپ،‌ استاد علینقی، رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران گفت: برگزاری استانی جشنواره صنعت چاپ همچون چتری است که هر چه گسترده‌تر شود، استان‌های بیشتری را دربرمی‌گیرد و ظرفیت، توان و استعداد این صنعت را افزایش می‌دهد.

استاد علینقی با بیان این‌که برگزاری استانی جشنواره صنعت چاپ کار بسیار ارزشمندی است، اظهار کرد: طبیعی است که هر چه تعداد برگزارکنندگان این جشنواره، استان‌های بیشتری را تحت پوشش قرار دهد، ظرفیت و توان این صنعت افزایش پیدا می‌کند.

وی در ادامه گفت: به طور مثال چتری را در نظر بگیرید که در هنگام باز شدن، سایه ایجاد می‌کند و هر چه این چتر بازتر می‌شود، سایه آن نیز گسترده‌تر می‌شود. جشنواره صنعت چاپ در حال حاضر در 16 استان برگزار می‌شود و هر استان نیز با توان و ظرفیت خود به آن نگاه می‌کند اما در سال‌های آینده این تاثیر بر صنعت آن منطقه و استان به گونه‌ای خواهد بود که تلاش و وسعت امکانات آنها را افزایش می‌دهد.

مدیر اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران با اشاره به اهمیت سازماندهی این جشنواره در استان‌ها، بیان کرد: برگزاری این جشنواره باید بر عهده افراد متخصص این حوزه باشد و باعث رشد جایگاه علمی آن می‌شود.

به گفته این پیشکسوت صنعت چاپ، اطلاع‌رسانی از وضعیت برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی از دیگر مسائلی است که در برگزاری چنین جشنواره‌هایی بسیار موثر است. باید فضایی رقابتی ایجاد شود و این امر نیازمند بهبود وضعیت علمی، دانش و کسب تجربه است. سپردن برگزاری جشنواره‌هایی مانند این به افراد غیرمتخصص به دلیل اهمیت دادن آنها به منافع شخصی، جشنواره را از مسیر اصلی خود دور می‌کند. به همین منظور نباید جشنواره صنعت چاپ خصوصی‌سازی شود بلکه شرط لازم و کافی برای آن تخصصی‌سازی باشد.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ هشتم شهريورکلیدها : ایرج استادعلینقی جشنواره صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: