اعلام عملکرد فرهنگی استاندار سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت؛
پیگیری مجدانه برای ایجاد چاپخانه بزرگ در سیستان و بلوچستان


علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام عملکرد دولت در سال‌های 92 و 93 در حوزه فرهنگی استان از پیگیری جدی برای ایجاد یک چاپخانه بزرگ در این استان خبر داد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایرنا، به گفته استاندار سیستان و بلوچستان رویکرد دولت در حوزه فرهنگی در سال های 92 و 93 پیگیری و اجرای پروژه های بزرگ زیربنایی بوده است و امسال با توجه به ظرفیت های بالای فرهنگی استان همسو با پیگیری این پروژه ها اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی در اولویت قرار دارد .

اوسط هاشمی گفت: تصویب سه برابر شدن یارانه نشریات محلی استان و پیگیری مجدانه ایجاد چاپخانه بزرگ به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عنایات دولت تدبیر و امید برای اصحاب رسانه در این منطقه است.

وی افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر اقدامات مناسبی در استان در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته که از آن جمله می توان به چاپ نخستین کتاب عکس جذابیت های استان، انتشار نخستین آلبوم موسیقی استان، برگزاری نخستین جشنواره فرهنگ رضوی، برپایی نخستین جشنواره شب های شعر بلوچی با موضوعات مختلف و چاپ نخستین آلبوم هنرمندان هنرهای تجسمی اشاره کرد.

چاپ نخستین کتاب پوشاک استان، برگزاری نخستین همایش تجلیل از پیشکسوت موسیقی استان در تهران، برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم به صورت جمعی با حضور قاریان کشوری و جهانی، برگزاری نخستین جشنواره کاریکاتور اگر کتاب نخوانیم و بسیاری از کارهای دیگر از جمله اقدامات دیگر ارشاد اسلامی استان در این مدت بوده است.

در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیستان و بلوچستان در نشست کمیته فرهنگی شرق و غرب کشور در استان 29 مصوبه برای این استان به تصویب رسید.

این مصوبات که از مهمترین آنها برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری وحدت اسلامی، نخستین جشنواره منطقه ای قرآن کریم، راه اندازی 100 کانون سلامت مساجد برای مبارزه با مواد مخدر و برگزاری کمیسیون فقهی مواد مخدر در استان است بعد از تصویب نهایی دستاوردهای خوبی را برای استان به دنبال خواهد داشت.

منتشر شده توسط ایرنا در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۷ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: