چاپخانه دانشگاه تهران تخریب و «پارک علم و فناوری» جایگزین آن می‌شود


یکی از چاپخانه‌های قدیمی تهران پس از سال‌ها فعالیت بزودی تخریب شده و به جای آن «پارک علم و فناوری» احداث خواهد شد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری فارس، پس از سالها فعالیت چاپخانه دانشگاه تهران این بار خبر تخریب و تعطیلی آن شنیده می‌شود.

طی این مدت آثار فراوانی از سوی این چاپخانه روانه بازار کتاب شده است، این انتشارات را اولین بار مرحوم علی اکبر سیاسی در سال 1325 ش. تأسیس کرد و استادان را تشویق و ترغیب و تکلیف کرد که جزوات درسی را کامل کرده و بصورت کتاب چاپ کنند و برای تشویق بیشتر استادان مبلغی قابل توجه هم جهت پرداخت حق‌التألیف اختصاص داد.

این روزها به قیمت تخریب و به مناقصه گذاشتن چاپخانه بخشنامه ضرب‌العجل صادر می شود که «نسبت به خمیر کردن کتاب‌هایی که امکان فروش ندارد اقدام شود».

بر اساس این گزارش، در حال حاضر حدود 500 عنوان کتاب تجدید چاپی و چاپ اولی در چاپخانه دانشگاه تهران منتشر می‌شود و تنها در بخش چاپخانه حدود 25 نفر اقدام به انتشار کتاب می‌کنند. اما در اقدامی اعلام شده فهرست سایر کارکنان چاپخانه را برای اقدام مقتضی به‌منظور استفاده در سایر واحدهای حوزه معاونت پژوهشی و یا سایر واحدهای دانشگاه اعلام کنید.

البته قرار است کلیه اقدامات و تشریفات قانونی برای فروش تجهیزات چاپخانه (در حال فعالیت و کار) اعلام شود این چاپخانه 4 دستگاه چاپ، یک دستگاه صحافی، دستگاه جلد زنی، دستگاه چاپ ملخی، شماره زنی، برش و... داراست که در فضایی وسیع در سه بخش انبار، ملزومات و چاپخانه در حال حاضر فعالیت می‌کند.

حال امروز قرار شده چاپخانه دانشگاه تهران که در خیابان امیرآباد شمالی خیابان شانزدهم واقع است، تخریب شده و به جای آن «پارک علم و فناوری» احداث شود.

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: