از اروگوئه به گوش می رسد
زمزمه های فروش سهام «فری بنتوس»


اخبار چاپ: مدیران شرکت یو پی ام در نامه ای از علاقه خود برای مالکیت صد در صدی كارخانه كاغذسازی «فری بنتوس» متعلق به شركت بوتنیا در اروگوئه سخن گفته اند.بوتنیا شركتی است كه محصول سرمایه‌گذاری مشترك UPM با 47 درصد، متسالیتو با 23 درصد و ام-ریل با 30 درصد از سهام است.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از پرینت ویك، در معامله پیشنهادی همه سهام فری بنتوس به یو پی ام منتقل می‌شود و در عوض یو پی ام قسمتی از سهام خود را از بوتنیا به متسالیتو می‌فروشد.
این اقدام، سهم كلی یو پی ام را از 47 درصد به 17 درصد كاهش می‌دهد و این در حالی است كه بوتنیا به عنوان كانالی برای فروش خمیر و كاغذ یو پی ام باقی می‌ماند. ضمنا پس از آن‌كه این معامله انجام شود، بوتنیا به یكی از شركت‌های اقماری متسالیتو تبدیل می‌شود.
جوسی پزونن رئیس و مدیر اجرایی یو پی ام گفت: " روشن كردن ساختار مالكیت بوتنیا بعدها پایه پیشرفت مناسبی را برای فعالیت‌های تولید كاغذ یو پی ام فراهم خواهد كرد."
كارخانه اروگوئه ظرفیت خمیر كاغذ یو پی ام را تا 3.18 میلیون تن افزایش خواهد داد و موقعیت این شركت را در بازار خمیر كاغذ تقویت خواهد كرد. این كارخانه همچنین حضور شركت را در بازارهای بزرگ پررنگ‌تر خواهد كرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ سه شنبه ۱۴ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ چهاردهم مهرکلیدها : فری بنتوس اروگوئه UPM بوتنیا


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: