برگزاری نمایشگاه کتاب‌های خطی و چاپ سنگی در کتابخانه مرکزی آستان قدس


نمایشگاهی حاوی کتاب‌‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی به مناسبت دهه کرامت، با عنوان «حدیث آفتاب» و با موضوع امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برپا شده است.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری ایکنا، مجموعه ارزشمندی از کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با موضوع امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در قالب نمایشگاه حدیث آفتاب متقارن با دهه کرامت در معرض دید عموم قرار دارد.

قرآن کریم منسوب به دست خط مبارک امام رضا(ع) که در قرن سوم قمری به خط کوفی 16 سطری  بر روی پوست آهو کتابت شده است، یکی از آثار شاخص نمایشگاه حدیث آفتاب به شمار می‌رود.

کتاب‌هایی همچون «عیون اخبار عن الرضا(ع)»، به خط نسخ 17 سطری در سال 957 هجری، «تحفة الابرار فی مناقب الائمه الاطهار(ع)» به خط نسخ 15 سطری در سال 1091 هجری و جلد 12«بحارالانوار» که در قرن 12 قمری نگاشته شده، از جمله کتاب‌های خطی این نمایشگاه در دهه کرامت است.

کتاب‌های «عیون اخبار عن الرضا(ع)» منتشر شده در سال 1275 قمری، «کاشف النقاب» چاپ شده به سال 1297 قمری و «تحفة الرضویة» منتشر شده در سال 1381 قمری، منتخبی از کتاب‌های چاپ سنگی نمایشگاه مذبور محسوب می‌شوند.

نمایشگاه کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی با عنوان حدیث آفتاب، از 25 مرداد تا چهارم شهریورماه به مناسبت دهه کرامت، در محل تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگ رضوی است.

منتشر شده توسط ایکنا در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: