مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان:
جشن صنعت چاپ محدود به چند ساعت نباشد


غلامرضا شجاع، مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافان گفت: جشن صنعت چاپ متاسفانه به چند ساعت محدود شده است در حالی که باید بزرگان، متولیان و اهالی مجلس شورای اسلامی در آن حاضر باشند و مشکلات و مسائل اعضای آن را بشنوند.

به گزارش اخبار چاپ، غلامرضا شجاع با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره صنعت چاپ بیان کرد: در واقع جشنواره صنعت چاپ باید بهانه‌ای باشد تا علاوه‌بر مطرح شدن دغدغه‌های بدنه این صنعت و دست‌اندرکاران آن، متولیان و مجلس حتی ریاست  جمهوری را وارد عمل کنیم تا مسائل این حوزه به شکل جدی‌تری نگریسته شود.

وی افزود: چنین برنامه‌هایی باید بهانه‌ای باشند که صنعت چاپ را هم از نظر توانمندی‌ها و هم ضعف‌ها به چالش بکشیم و به شرطی به نتیجه مطلوب خواهیم رسید که جشنواره محدود به یک برنامه چند ساعته نباشد و در کنار آن حداقل سه روز اتاق فکر تشکیل شود و در حوزه‌های مختلف این صنعت، مشکلات و مسائل از سوی کارشناسان بررسی شود و در نهایت نیز خلاصه‌ای از آن را نمایندگان اتحادیه‌های این صنعت در اختیار همه قرار دهند.

مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان در ادامه با اشاره به تعلق داشتن این جشن به خانواده بزرگ چاپ، گفت: این جشنواره باید به دست بخش خصوصی برگزار شود، اما از تمامی بدنه دولت باید در آن حاضر شوند و از آنها دعوت شود تا به این مراسم بیایند و گوش به حرف‌ها و درددل‌های اهالی این صنعت بزرگ بسپارند. اختصاص زمان محدودی برای سخنرانی یک نماینده از این صنعت، آن هم در زمانی که وزیر یا معاونان وی حضور ندارند، کمکی به بهبود وضعیت چاپ در ایران نمی‌کند. متاسفانه جشنواره صنعت چاپ به گونه‌ای برگزار می‌شود که تبدیل به یکی از مراسم دولتی شده است.

شجاع اظهار کرد: در سال‌های گذشته هر صنف یک نماینده داشت و هر کدام بخشی از مسائل صنعت چاپ را در سخنرانی خود بیان می‌کرد اما در سال‌های اخیر، تنها یک نماینده سخنرانی می‌کند و متن سخنرانی نیز بدون هماهنگی و مشورت با دیگر بخش‌های صنعت چاپ نوشته می‌شود.

این فعال صنعت چاپ در ادامه بیان کرد: مساله دیگر محروم کردن استان‌ها از حضور در جشنواره سراسری است. در حال حاضر تنها 11 استان چنین جشنواره‌ای دارند اما دیگر استان‌ها از این حق محروم هستند. با وجود این‌که تهران به هر حال با دیگر استان‌ها متفاوت است اما به نظرم بهتر است تمام روسا و هیات مدیره‌های اتحادیه‌های سراسر کشور را در مراسم جشنواره صنعت چاپ تهران دعوت کنند. همچنین از معاون وزیران، نهادها و سازمان‌های مرتبط با این صنعت و حتی وزارتخانه‌هایی که غیرمستقیم با صنعت چاپ کار می‌کنند نیز باید دعوت کرد تا در این مراسم حضور پیدا کنند. حضور این افراد به تعاملات بهتر میان اتحادیه‌ها و بهبود روند پیشرفت این صنعت کمک شایانی خواهد کرد.

شجاع در پایان سخنانش با اشاره به اهمیت توجه به کارگران صنعت چاپ بیان کرد: در سال‌های گذشته در شبی، جشنی برای کارگران این صنعت برگزار می‌شد که همراه با خانواده‌های خود در آن شرکت می‌کردند و رسم پسندیده‌ای به شمار می‌آمد. معتقدم این امر باید بار دیگر انجام شود و برای زحمتی که آنها در طول سال‌ها می‌کشند ارزش بگذاریم. متاسفانه این جشن کارگران از آنها دریغ شده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۳۱ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: