معاون استاندار یزد:
نقشه راه برای ارتقاء وضعیت نشر در استان یزد تدوین شود


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اصالت فرهنگی و ظرفیت‌های علمی و اجتماعی استان یزد گفت: نقشه راه برای ارتقاء وضعیت نشر در استان یزد تدوین شود.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدعلی طالبی پیش از ظهر امروز در همایش نقش و جایگاه ناشرین و مولفین در کتابخانه ملی با بیان اینکه در شاخص‌های فرهنگی کشور بحث نشر در استان یزد وضعیت مطلوبی ندارد، اظهار داشت: با وجود توسعه نامتوازن صنایع، استان یزد جزو استان‌های توسعه یافته در کشور محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به 21 سال سدر نشینی استان یزد در کنکور سراسری گفت: متأسفانه با وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان نشر و علم در استان یزد، جایگاه کشوری نشر استان یزد به نسبت ظرفیت‌های موجود بسیار پایین است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه‌های مطلوب برای چاپ آثار و کتب نویسندگان یزدی در داخل استان یزد افزود: نگاه آسیب‌شناسی و بررسی مشکلات و عدم پیشرفت مطلوب در حوزه نشر از ضروری‌ترین اقدامات در راستای تدوین نقشه راه در این حوزه و چاپ آثار هنرمندان و اندیشمندان یزدی است.

طالبی استفاده از ظرفیت ناشران و فرهنگیان استان یزد را در پیشبرد اهداف فرهنگی استان مهم دانست و بیان کرد: مسئولان و دست اندرکاران حوزه نشر و کتابخوانی باید بیش از پیش با برگزاری نشست‌های هم اندیشی و همایش‌های تبیینی در حوزه نشر و کتاب نسبت به ارتقاء هر چه بیشتر وضعیت نشر در استان یزد اقدام کنند.

وی با اشاره به وجود نسخ خطی بسیار ارزشمند و قدیمی در استان یزد، این استان را به دلیل داشتن فرهنگ غنی و اندیشمندان بزرگ و تأثیرگذار جزو استان‌های شاخص کشور از نظر علمی، فرهنگی واجتماعی دانست و ادامه داد: ظرفیت‌های فرهنگی و علمی استان یزد، وظیفه ناشران و فعالان فرهنگی در عصر امروز را سنگین‌تر کرده است.

منتشر شده توسط تسنیم در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۶ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: