نماینده مجلس شورای اسلامی:
موضوع تداخل نباید مانع توسعه صنعت چاپ شود


حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت چاپ یک صنعت بین بخشی است که نباید بخشی از آن برای دیگری مزاحمت ایجاد کند. از سوی دیگر اتحادیه‌های صنفی باید درخواست بدهند و پیگیر مطالبات این صنعت باشند.

حمیدرضا فولادگر به اخبار چاپ گفت: به طور خاص در مجلس بحثی درباره صنعت چاپ و برنامه‌های آینده آن صورت نگرفته اما در کمیسیون فرهنگی، مساله کاغذ به صورت جدی پیگیری می‌شود و نمایندگان نیز تاکنون از 5 کارخانه کاغذ و مقواسازی در استان‌های مختلف دیدن کرده‌اند.

وی افزود: از دید وضعیت فرهنگی رویکرد به این صنعت مورد توجه است اما از بعد صنعتی متاسفانه به صورت مجزا پیگیری نشده است. صنعت چاپ به عنوان صنعتی بین بخشی و دربرگیرنده سیاست‌های فرهنگی و اقتصادی به صورت همزمان است. به همین منظور نیازمند بررسی و حمایت آن در دو کمیسیون هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با این حال چنین مساله‌ای نباید باعث شود تا مواردی چون مزاحمت یا تداخل در فعالیت این صنعت ایجاد شود، بلکه باید همگرایی و هم‌افزایی شکل گیرد و بخشی از سیاستگذاری‌ها در بخشی نباید مزاحم بخش دیگر این حوزه باشد تا با استفاده از استعدادهای موجود صنعت چاپ را ارتقا دهیم.

فولادگر در ادامه افزود: چاپ باید بیش از پیش حمایت شود و با شرایطی که در زمینه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، گرافیکی، هنری و محتوایی در ایران موجود است، همچنین حضور صنعتگران ارزشمند، صنعت چاپ به جایگاهی که شایسته آن است، دست یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر نیاز به پیگیری مطالبات صنعت چاپ از سوی اتحادیه‌های صنفی بیان کرد: در زمینه مسائل صنعت چاپ، پیشنهاد خواهم داد تا کارگروهی مشترک از کمیسیون فرهنگی و کمیسیون صنایع و معادن تشکیل شود تا بتوانیم راه حل‌های درستی اتخاذ کنیم. همچنین جلسه مشترکی از سوی مجلس و دولت تشکیل شود تا متولیان این صنعت مسائل آن را پیگیری کنند. در هر صورت اتحادیه صنفی این صنعت باید درخواست بدهد تا نمایندگان مجلس بیشتر به این حوزه توجه کنند. 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۶ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: