سمیه جلالی‌وند:
زنان در اتحادیه چاپخانه‌داران حضور فعال داشته باشند


سمیه جلالی‌وند، فعال صنعت چاپ گفت: متاسفانه حضور زنان در اتحادیه چاپخانه‌داران دیده نمی‌شود و امیدوارم اتحادیه از آنان برای حضور در برنامه‌ها و فعالیت‌های تخصصی دعوت کند.

به گزارش اخبار چاپ، سمیه جلالی‌وند از سال 1389 چاپخانه‌اش را افتتاح کرد. وی به دلیل آشنایی با این حوزه و علاقه به مدیریت چاپخانه وارد آن شد و پس از آن به تحصیل در رشته چاپ پرداخت. وی به عنوان یکی از زنان فعالان این حوزه دیدگاه‌هایی را مطرح می‌کند. او با اشاره به سختی‌های مدیریت چاپخانه به اخبار چاپ گفت: مدیریت چاپخانه کاری مردانه است و کمتر زنان به سراغ آن می‌آیند، اما به این معنا نیست که کاری مردانه است و زنان به راحتی می‌توانند در این زمینه فعالیت کرده و آن را اداره کنند.

مدیر چاپخانه مینوچاپ افزود: مدیریت چاپخانه شامل مدیریت منابع انسانی یا کارگران، مشتری‌ها و بخش حسابداری است که بخش سوم به دلیل مشکلات درهم‌پیچیده ناشی از بدهی‌ها از دیگر بخش‌ها دشوارتر است.

جلالی‌وند با بیان این‌که ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته چاپ اطلاعات ارزشمندی در اختیارم قرار داد، گفت: پس از ورود به رشته چاپ به دلیل این‌که بسیاری از افراد متخصص و مسئول در آن‌جا حاضر بودند، مسائل بسیاری را آموختم و همچنین ارتباطات بیشتری به دست آوردم.

این فعال صنعت چاپ با اشاره به دشواری‌های یک مدیر زن در چاپخانه اظهار کرد: کارگران در آغاز مدیریت زنان را نمی‌پذیرند. از سوی دیگر همکاران نیز در این زمینه بسیار کم لطف هستند. حضور گسترده مردان در این بخش از صنعت باعث شده تا در بسیاری از موارد زنان نادیده گرفته شوند یا اطلاعات به موقع به مدیران زن چاپخانه‌ها نرسد. با این حال این‌که بسیار خوشحالم که پس از 5 سال می‌توانم به دیگران در این زمینه کمک کنم یا تجربه‌هایی که به دست آوردم در اختیار دیگران قرار دهم.

جلالی‌وند با بیان این‌که متاسفانه در اتحادیه صنف چاپخانه‌داران، زنان حضور ندارند، گفت: در سال‌های اخیر، زنان وارد هیچ یک از کمیسیون‌های اتحادیه یا هیات مدیره نشده‌اند. باید اتحادیه صنف از زنان فعال در این حوزه دعوت کند تا با حضور در کمیسیون‌ها، جلسه‌ها یا کارگروه‌های تخصصی اطلاعاتشان را در اختیار دیگران قرار دهند و از تجربه آنها استفاده شود. از سوی دیگر این حضور باعث خواهد شد تا زنان نیز از مشکلاتی که با آنها روبه‌رو هستند، بگویند و این مساله به بهبود روند صنعت چاپ ایران کمک خواهد کرد.

مدیر مینوچاپ افزود: زنان فعال در این حوزه یکدیگر را نمی‌شناسند و نیاز به آشنایی بیشتر میان آنها وجود دارد تا به همدلی و حل راحت‌تر مسائل منجر شود. همچنین اتحادیه صنف چاپخانه‌داران باید از زنان کارآفرین و فعال این صنعت، قدردانی کند. متاسفانه با تمام مشکلاتی که زنان در این حوزه دارند، هیچ تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

وی در پایان سخنانش گفت: متاسفانه معمولا مدیران چاپخانه‌ها فرصتی برای دنبال کردن اخبار اتحادیه از طریق اینترنت ندارند و از آنجایی که ارتباط محدودی نیز دارند،‌ دیر از اخبار مطلع می‌شوند، امیدوارم تصمیمی اتخاذ شود تا حداقل شبکه‌ای برای اطلاع‌رسانی اخبار این حوزه به ویژه در دسترس زنان مدیر چاپخانه‌ها شکل بگیرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست و پنجم مردادکلیدها : سمیه جلیل‌وند مینوچاپ چاپخانه‌داران زن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: