برگزاری انتخابات اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی در شهریورماه


رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی گفت: انتخابات اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی شهریورماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از تسنیم، علی مغانی اظهار داشت: انتخابات اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی شهریور ماه برگزار می‌شود و تاکنون حدود 12 نفر برای هیئت مدیره و 4 نفر برای بازرس به عنوان کاندیداهای اتحادیه چاپخانه داران ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: اوج فعالیت اتحادیه چاپخانه‌داران استان از بدو فعالیت از سال 64 تاکنون مربوط به دهه 90 است البته در دهه گذشته بیشتر فعالیت‌های اتحادیه چاپخانه داران در حوزه ساماندهی و اعطای پروانه بوده و در دوره اخیر فعالیت‌های اتحادیه بسیار مناسب بوده است.

مغانی عنوان‌کرد: از زمان آغاز فعالیت چاپ در ایران بیشتر این صنعت برای کارهای نشر به وجود آمد و این مسئله تا 20 سال قبل نیز ادامه داشت اما در بیست سال اخیر با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی فعالیت نشر چاپخانه‌ها کم شد ولی در حال حاضر فعالیت چاپ در حوزه نشر کمتر از 20 درصد است.

وی به تعداد چاپخانه‌های فعال در مشهد اشاره و گفت: در حال حاضر در مشهد 120 چاپخانه مستقر است که از این تعداد چاپخانه شاید 10 چاپخانه در حوزه چاپ کتاب فعالیت می‌کنند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی تصریح‌کرد: نشر الکترونیک رشد فزاینده‌ای دارد و در حال حاضر نقش نشر در صنعت چاپ بسیار کمرنگ است و در بین چاپخانه‌های  فعال استان، بیشتر از 10 واحد کار نشر را انجام نمی‌دهند و بقیه در عرصه فعالیت تجاری و اقتصادی ورود پیدا کرده‌اند.

مغانی فعالیت اصلی چاپ را تجاری، صنعتی و بسته بندی دانست و گفت: چاپ باید با عنوان  چاپ و بسته بندی شناخته شود نه چاپ و نشر چرا که رشد صنعت چاپ و بسته ‌بندی در سطح دنیا با افزایش روبه رو است به نوعی که سالانه میزان گردش مالی صنعت چاپ و بسته بندی در جهان، 850 میلیارد دلار است این در حالی است که در کشور ما که صنعت گردشگری دارای بیشترین گردش مالی است به یک دهم گردش مالی صنعت چاپ و بسته بندی نمی‌رسد.

مغانی‌ با بیان اینکه صنعت چاپ در کشور دارای یک اداره کل چاپ و نشر دارد که تنها بودجه این اداره کل 2 میلیارد تومان است، افزود: از بودجه مذکور تنها چیزی حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان صرف هزینه‌های جاری همچون پرداخت حقوق پرسنل، آب، برق و گاز می‌شود.

منتشر شده توسط تسنیم در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: