توکل صدیقی:
بانک اطلاعاتی ناشران و کتابفروشان تهران راه‌اندازی می‌شود


نائب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی ناشران و کتابفروشان پایتخت خبر داد و گفت:‌ کمیسیون بازرسی اتحادیه این اقدام را در دست اجرا دارد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از تسنیم، محمدرضا توکل صدیقی، نایب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، از اقدام کمیسیون بازرسی این اتحادیه برای تشکیل بانک اطلاعاتی ناشران و کتابفروشان تهران خبر داد و گفت: کمیسیون بازرسی در حال تشکیل بانک اطلاعاتی ناشران و کتابفروشان تهران است،‌ چه آنهایی که دارای پروانه کسب هستند و چه آنهایی که فاقد این پروانه‌اند.

وی ادامه داد:‌ تلاش بر این است که اطلاعات دقیقی از وضعیت و شرایط ناشران و کتابفروشان به دست آوریم تا اینکه در زمینه خدمات‌رسانی به اعضا بتوانیم کمک کنیم. آنهایی که جواز کسب ندارند را توجیه کنیم که جواز کسب بگیرند و حتی عضو اتحادیه شوند.

توکل صدیقی تصریح کرد:‌ کار اصلی را کمیسوین بازرسی بر عهده دارد، این کمیته با تهیه بانک اطلاعاتی با واحد‌ای فاقد جواز وارد تعامل خواهد شد تا پروانه فعالیت را دریافت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از ناشران و کتابفروشان در حال حاضر فاقد پروانه کار هستند‌، گفت:‌ اطلاعات دقیقی از این تعداد وجود ندارد‌ و اتفاقاً بانک اطلاعاتی نیز به همین منظور کار خود را شروع کرده است، تا جزئیات بیشتری مشخص شود،‌ البته اطلاعات تخمینی وجود دارد. برای نمونه چهار هزار مجوز نشر در تهران صادر شده است، در حالی که تعداد ناشر و ناشر کتابفروش عضو اتحادیه ناشران بین 600 تا 700  عضو است،‌ بنابراین بسیاری هنوز فاقد مجوز هستند. برخی هم ممکن است ناشران کوچکی باشند و شرایط واحد صنفی را نداشته باشند و البته بسیاری نیز هنوز عضو اتحادیه نشده‌اند.

منتشر شده توسط تسنیم در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: