دانشمندان در اندیشه چاپ سه بعدی در اعماق فضا


در آینده ای نه چندان دور نخستین دستگاه چاپگر سه بعدی ویژه کار در فضا آن هم خارج از ایستگاه فضایی بین المللی ساخته و راهی مدار زمین می شود.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری مهر، نوامبر سال گذشته شرکتی موسوم به «ساخت فضا» (Made in Space ) که در کالیفرنیای آمریکا فعالیت دارد با رونمایی و راه اندازی دستگاه چاپ سه بعدی در ایستگاه فضایی بین المللی در صدر اخبار علمی جهان قرار گرفت.

تجربه موفقیت آمیز این شرکت، مهندسانش را بر آن داشته که بر روی نسل جدیدی از چاپگرهای سه بعدی کار کنند که این بار در مفهوم واقعی فضا یعنی جایی خارج از ایستگاه فضایی بین المللی نیز کارایی داشته باشد.

آنها در نظر دارند تا با اعمال اصلاحاتی در قسمت اصلی خروجی مواد از دستگاه چاپگر سه بعدی ساز، امکان تولید وسایل مختلف را در جایی عاری از ترکیبات گازی یا همان خلأ فراهم کنند.

مهندسان این شرکت در بررسی های اولیه خود موفق به انجام چنین کاری شده اند. آنها برای این منظور از پلیمرهای حرارتی استفاده کرده اند.

درصورتیکه آزمایش های مربوط به این دستاورد در هفته های پیش رو مورد نظر مهندسان شرکت «ساخت فضا» باشد احتمالا به زودی شاهد آزمایش نخستین دستگاه چاپگر سه بعدی در مدار زمین خواهیم بود. پیش بینی می شود این اتفاق در ۱۸ ماه آینده روی دهد.

توسعه ساختارسازه های فضایی از جمله کاربردهایی است که برای این فناوری جدید نظر گرفته شده است.

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۲۴ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست و چهارم مردادکلیدها : چاپ سه بعدی فضا


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: