مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد
50 میلیارد تومان هزینه سالانه چاپ دفترچه‌های بیمه سلامت/دفترچه‌های الکترونیکی در راه است


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این که صدور دفترچه‌های سلامت سالانه بین 40 تا 50 میلیارد تومان هزینه در بردارد، گفت: طرح الکترونیکی شدن دفترچه‌های درمانی را با بسترسازیهای در حال انجام، در دست اجرا داریم.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایسنا، محمد جواد کبیر ارائه خدمات بیمه سلامت به ویژه به اقشار محروم جامعه را، از افتخارات دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: برای استمرار این خدمات نیازمند اتخاذ تمهیدات ویژه در برنامه ششم توسعه و رعایت و ساماندهی سقف کمی و کیفی خدمات در مراکز دولتی هستیم.

کبیر میزان منابع مالی صرف شده برای اجرای طرح بیمه سلامت را طی سال گذشته در کشور 1800 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی متذکر شد: در سال جاری نیز با وجود کسری منابع مالی سعی داریم با ساماندهی و بازنگری در فرآیند این طرح خدمات رسانی مطلوب تر را در این نوع نظام بیمه ای کشور ارائه دهیم.

کبیر افزود: بر اساس ساختار جامع نظام بیمه‌ای کشور، مکلف به کنترل و مدیریت هزینه‌های درمانی در راستای عملیاتی شدن سیاستهای وزارت بهداشت و درمان هستیم تا با مدیریت بهینه، شاهد استمرار و ارتقاء خدمات دهی این طرح در کشور طی سال های آینده باشیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه با بیان این که صدور دفترچه‌های سلامت سالانه بین 40 تا 50 میلیارد تومان هزینه در بردارد، گفت: طرح الکترونیکی شدن دفترچه‌های درمانی را با بسترسازی‌های در حال انجام در دست اجرا داریم.

کبیر افزود: اجرای این طرح از گام‌های ارزشمند دولت برای صیانت از منابع و تسهیل ارائه خدمات درمانی به مردم با توجه به استحقاق بیمه شده‌ها در مراکز ارائه خدمت خواهد بود.

به گفته وی هم اینک در حدود هشت بیمارستان کشور این طرح به اجرا درآمده و هر فرد بیمار در قبال ارائه کارت ملی و بارکد موجود از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شود.

وی متذکر شد: دفترچه‌های درمانی طرح بیمه سلامت در اختیار روستاییان مناطق روستایی و در بین عشایر و ساکنان شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت باقی خواهد ماند.

طرح بیمه همگانی سلامت با هدف ارائه و سهولت خدمات درمانی با کمترین هزینه‌ها، از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 93 در مراکز درمانی دولتی به ویژه مناطق محروم سطح کشور به اجرا درآمده است.

منتشر شده توسط ایسنا در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ هجدهم مردادکلیدها : دفترچه بیمه سازمان بیمه سلامت ایران هزینه چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: