راه اندازی موزه صنعت چاپ در موسسه اطلاعات


سید محمود دعایی در تهرانگردی که با حضور احمد مسجدجامعی و جمعی از اصحاب رسانه و به مناسبت روز خبرنگار از روزنامه اطلاعات آغاز شد، گفت: عمده وسایل صنعت چاپ در گذشته در مجموعه اطلاعات وجود دارد و بر آن هستیم تا موزه صنعت چاپ را در این موسسه راه اندازی کنیم.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری شبستان، تهران گردی این هفته مسجدجامعی به مناسبت روز خبرنگار به بازدید از رسانه ها و دیدار با اصحاب رسانه اختصاص یافت.

بر اساس این گزارش، مسجدجامعی در ادامه برنامه کشف تهران در روزنامه اطلاعات حضور یافت و گفت: برنامه تهران گردی این هفته رنگ و بوی خبرنگاری دارد که این موضوع برای ما افتخاری بزرگ است.

وی با اشاره به 90 سالگی روزنامه اطلاعات و تبریک سالروز تاسیس این روزنامه اظهار داشت: این روزنامه در طول 90 سال به طور پیوسته منتشر شده و این موضوع بسیار مهم است که روزنامه ای بدون وقفه و با همه فرازها و فرودها و بدون وقفه منتشر شود.

مسجدجامعی خاطرنشان کرد: روزنامه اطلاعات به نهادی تبدیل شده است که بسیاری از خبرنگاران فعالیت خود را در این روزنامه آغاز کرده اند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه عملکرد روزنامه اطلاعات جای تقدیر دارد، اذعان داشت: صفحه شهرستان های روزنامه اطلاعات نگاه ملی دارد، بنابراین بسیاری از افراد اولویت خود را مطالعه این روزنامه قرار داده اند.

در ادامه، حجت الاسلام دعایی، مدیرعامل موسسه اطلاعات با بیان اینکه موسسه اطلاعات پیشرفت خود را مدیون موفقیت مدیران برنامه ریز است، اظهار داشت: موسسه اطلاعات در سال 59 یک مجموعه ورشکسته بود که با همت مدیران توانستیم آن را به مجموعه قابل قبول تبدیل کنیم. 

وی از راه اندازی موزه صنعت چاپ در موسسه اطلاعات خبر داد و گفت: عمده وسایل صنعت چاپ در گذشته در مجموعه اطلاعات وجود دارد و بر آن هستیم تا موزه صنعت چاپ را در این موسسه راه اندازی کنیم.

بر اساس این گزارش، مسجدجامعی و اعضای تهران گردی به مناسبت هشتادمین سالروز تاسیس خبرگزاری ایرنا در محل این خبرگزاری حضور پیدا کردند. 

محمد خدادی، مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در این دیدار با بیان اینکه مسجدجامعی بر گردن خبرگزاری حق دارد، اظهار داشت: ایران شناسی یکی از دغدغه های رسانه های امروز است چرا که روز به روز بر تعداد رسانه ها افزوده می شود.

خدادی با بیان اینکه مردم ایران افرادی فهیم و هوشمند هستند، تصریح کرد: با توجه به گسترش تکنولوژی همه افراد به تعداد موبایل هایشان می توانند نسبت به ثبت اتفاقات اقدام کنند اما این موضوع به معنای این نیست که به خبرنگار و رسانه نیاز نداریم بلکه باید رسانه ها با توجه به شرایط موجود بازتعریف شوند. 

وی با بیان اینکه قوانین خبرگزاری ها نسبتی با رسانه ندارد، اظهار داشت: تعریف مدونی از رسانه در ایران نداریم به گونه ای که در تمام کشورهای دنیا به تعداد محدودی خبرگزاری وجود دارد اما در حال حاضر 80 خبرگزاری در ایران فعالیت می کنند.

در ادامه، مسجدجامعی با بیان اینکه در هشتادمین سالگرد تاسیس ایرنا تندیس شهید صارمی در بوستان گفتگو اظهار داشت: نقش خبرنگاران در ثبت اتفاقات به ویژه در مذاکرات 5+1 گم شد.

بر اساس این گزارش، عضو شورای شهر تهران در ادامه تهرانگردی خود از اولین خبرگزاری غیر دولتی کشور یعنی ایسنا بازدید کرد.

علی متقیان، مدیرعامل ایسنا در این بازدید با اشاره به امضای مجوز تاسیس ایسنا در 15 سال پیش توسط مسجدجامعی خاطرنشان کرد: ایشان اجازه داد که به غیر از دولت، مجموعه دیگری نیز وارد عرصه خبررسانی شود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای کار کسی تصور نمی کرد که چند دانشجوی بی تجربه و کم تجربه بتوانند تحول بزرگی در عرصه انتشار خبر ایجاد کنند، اظهار داشت: امروز علیرغم کمبود امکانات پیشرفت های قابل توجهی در عرصه اطلاع رسانی در خبرگزاری ایسنا انجام شده است.

متقیان با بیان اینکه حضور چشمگیر دانشجویان جوان ایسنا را به چنین جایگاهی رسانده است، اظهار داشت: با گذشت 15 سال از فعالیت ایسنا هنوز هم میانگین سن نیروهای آن زیر 30 سال است.

مسجدجامعی نیز با بیان اینکه تجربه ایسنا نشان داد که جوانان دارای ذوق و شوق مفید هستند، خاطرنشان کرد: سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی را نیز تبریک می گویم چرا که جهاد دانشگاهی پس از ایسنا نخستین خبرگزاری تخصصی قرآن را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه ایسنا در طول مذاکرات هسته ای توانست در رقابت های رسانه ای اولین خبرگزاری ای باشد که متن موافقت نامه را همزمان با اعلام دکتر ظریف منتشر کند، یادآور شد: این موضوع یک موفقیت بود و معتقدم اگر دستگاه های دولتی تلاش کنند حوزه خبر می تواند موفق باشد.

مسجدجامعی با بیان اینکه باید حداقل امکانات لازم برای کار خبر ایجاد شود، اظهار داشت: درست است که عشق و علاقه در جامعه خبرنگاران حرف اول را می زند اما نمی توان از حداقل های ممکن زندگی چشم پوشی کرد و از مسئولان خواست تا به موضوعات و مشکلات رسانه ها رسیدگی کنند. 

عضو شورای شهر تهران در ادامه از خبرنگارانی که اخبار تهران گردی را پوشش می دهند، تقدیر کرد و افزود: در تهران گردی شرایطی فراهم شده است که فضای شهر، حقوق شهروندی، میراث فرهنگی و مسایل اجتماعی شهر شناخته شود و بتوانیم برای هویت بخشی به شهر، سلامت شهری و منظر شهری تلاش بیشتری داشته باشیم.

در ادامه تهران گردی، مسجدجامعی در خبرگزاری ایکنا اولین خبرگزاری تخصصی قرآن حضور پیدا کرد و از بخش های مختلف این خبرگزاری بازدید به عمل آورد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مجوز راه اندازی خبرگزاری ایکنا در زمان مدیریت بنده انجام شد، اظهار داشت: قبل از صدور مجوز دغدغه هایی در خصوص اینکه با تخصصی شدن خبرگزاری می توان حجم زیاد اخبار در این حوزه را تولید کرد بسیار مطرح بود.

وی با اشاره به فعالیت پیگیر خبرگزاری ایکنا خاطرنشان کرد: حجم زبان های خبرگزاری برای پوشش اخبار قرآنی قابل توجه است.

در ادامه، عسگری، مدیرعامل خبرگزاری ایکنا با اشاره به اینکه در حال حاضر اخبار قرآنی به 18 زبان ترجمه و منتشر می شود و در 30 دفتر استانی فعالیت می کنیم، اظهار داشت: سال 82 قرار بود خبرگزاری ایکنا به عنوان یک سایت خبری فعالیت کند اما مسجدجامعی پیشنهاد داد که به صورت خبرگزاری تخصصی قرآنی فعالیت خود را آغاز کند.

 

منتشر شده توسط شبستان در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: