نخستین دفتر پستی ویژه ناشران در قم افتتاح شد


نخستین دفتر پستی ویژه ناشران در مجتمع ناشران استان قم راه‌اندازی شد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمید خرمی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم از تأسیس نخستین دفتر پستی مخصوص ناشران در کشور خبر داد و گفت:‌نخستین دفتر پستی مخصوص ناشران در مجتمع ناشران قم افتتاح شده است.

وی ادامه داد:‌ در پس تفاهم‌نامه معاونت فرهنگی ارشاد و اداره پست جمهوری اسلامی ایران که به ارائه تخفیف 40 درصدی پست به محموله‌های ناشران منجر شد،‌ ما اقدام به تأسیس این دفتر کردیم و نمایندگان شرکت پست نیز از دو روز پیش در این دفتر مستقر شده و آماده ارسال محموله‌های پستی ناشران به سراسر کشور هستند.

خرمی افزود:‌ فعلاً‌ تنها حمل محموله‌های پستی ناشران اعم از کتاب،‌ مطبوعات و محصولات فرهنگی که با تخفیف 40 درصدی همراه است را از طریق این دفتر پیگیری می‌کنیم،‌ اما در ادامه اگر برنامه‌ها و امور دیگری از تهران ابلاغ شود،‌ هم‌چون پیگیری تمدید پروانه‌های نشر از طریق پست و ... ما نیز از آن در قم حمایت خواهیم کرد.

 رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم در پاسخ به این پرسش که چه درصدی از محموله‌های ناشران قم به سراسر کشور ارسال می‌شود،‌ گفت: اکنون چند سالی است که وضع اقتصاد نشر خراب است و با وجود چند برابر شدن نرخ‌های پستی در سال‌های گذشته کمتر ناشرانی از آن استقبال کرده‌اند،‌ اما در گذشته که نرخ‌های پستی کمتر بود،‌ استقبال قابل توجهی انجام می‌شد.

وی با اشاره به تخفیف‌های 40 درصدی پست گفت:‌ من در روز افتتاحیه به مدیرکل ارشاد استان قم پیشنهاد دادم که با همکاری وزارت ارشاد از اداره پست بخواهند که این تخفیف را به 50 درصد برساند و از طرفی دیگر ارشاد نیز به عنوان یارانه برای اقتصاد نشر 50 درصد باقی مانده را متقبل شود و اینگونه ناشران فعالیت گسترده‌تری را در سطح کشور داشته باشند،‌ دو طرف از پیشنهاد بنده استقبال کردند و قرار شد با معاونت فرهنگی ارشاد در میان گذاشته شود.

خرمی در پایان گفت:‌ تخفیف‌های 40 درصدی پست در حال حاضر برای انتقال محموله‌ها به داخل کشور است،‌ البته صحبت‌هایی انجام شده تا برای خارج از کشور نیز برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

منتشر شده توسط تسنیم در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ چهاردهم مردادکلیدها : حمید خرمی اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم پست


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: