محمود ابراهیمی:
وزارت ارشاد طرح ادغام اتحادیه‌ها را به هیات دولت ارائه دهد


محمود ابراهیمی، مدیر چاپخانه واژه‌پرداز اندیشه گفت: ادغام اتحادیه‌های چاپخانه‌داران، لیتوگرافان و صحافان تنها از عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برمی‌آید و طرح آن را به هیات دولت و مجلس ارائه کند.

به گزارش اخبار چاپ، ابراهیمی با اشاره به اهمیت ادغام اتحادیه‌های چاپ، لیتوگراف و صحاف، اظهار کرد: هیچ راهی غیر از این وجود ندارد، با این حال این کار، وظیفه اتحادیه‌ها نیست.

وی افزود: مسائلی مانند ادغام در سطح فعالیت اتحادیه‌ها نیست و باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را پیگیری کرده و برای تصمیم‌گیری آن را به هیات دولت و مجلس بفرستد.

این فعال صنعت چاپ با اشاره به هم‌رده و هم‌سطح بودن این اتحادیه گفت: صنعت چاپ با سال‌های گذشته تفاوت‌های بسیاری کرده و در دستگاه‌های جدید نیاز به وسایل و تجهیزات جداگانه ندارد. فناوری‌های جدید روزبه‌روز این صنعت را متحول می‌کنند و نمی‌توان آن را به قسمت‌های جداگانه‌ای تقسیم کرد.

مدیر چاپخانه واژه‌پرداز اندیشه ادامه داد: باید اتحادیه‌ای واحد شکل بگیرد و به‌طور مثال اگر فردی تنها دستگاه لیتوگرافی داشت بتواند مجوز بگیرد و فعالیت کند اما باید به صورت همه‌جانبه و فراگیر مجوز داده شود.

به گفته ابراهیمی، وزارت ارشاد تاکنون فعالیت‌های مثبتی در حوزه صنعت چاپ انجام داده است، با این حال باید احساس نیاز به تشکیل یک اتحادیه منسجم را به بالادست ارائه دهد. متاسفانه تعلل در این امر باعث شده تا این صنف‌ها به جان یکدیگر بیفتند و رفتارهایی ناخوشایند داشته باشند. وزارت ارشاد به عنوان متولی این بخش باید مساله را در حد کلان مطرح و در شورای عالی اصناف که وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت هستند، تعیین تکلیف شود. 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: