شبستری، اروانی و صنعتی‌زاده بعنوان مشاهیر چاپ ایران معرفی می‌شوند


فرید مرادی از نگارش و آماده سازی ۳ عنوان کتاب درباره حسین بریانی شبستری، مجید اروانی و همایون صنعتی‌زاده در قالب معرفی مشاهیر چاپ و نشر ایران خبر داد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری مهر، فرید مرادی نویسنده و محقق، درباره آثار جدید خود گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن و آماده‌سازی چند کتاب هستم که مربوط به یکی از پروژه‌های خانه کتاب می شوند. خانه کتاب در یک طرح، انتشار کتاب هایی برای معرفی مشاهیر چاپ و نشر ایران را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: کتاب های این طرح، در واقع کتاب هایی کم حجم و مختصر و مفید هستند. نگارش ۳ عنوان از این مجموعه را به من واگذار کرده اند. یکی از آن‌ها درباره حسین بریانی شبستری است. این شخصیت، بنیان گذار چاپ کتاب های سریالی در رضاخان بوده است. کتاب دیگر هم درباره مجید اروانی بنیان گذار و مدیر کتابفروشی شمس در تبریز است که سال گذشته درگذشت .

این پژوهشگر در ادامه گفت: همایون صنعتی زاده هم شخصیت دیگری است که کتاب او در طرح مشغول نوشتن درباره او هستم. زنده یاد صنعتی زاده نویسنده، مترجم و ناشر کرمانی کشورمان بود.

مرادی گفت: در حال حاضر، ۲ کتاب اول را به خانه کتاب تحویل داده‌ام و قرار است شهریورماه منتشر شوند. اما کتاب مربوط به زنده یاد صنعتی زاده، را در دست نگارش دارم و شهریور آن را تحویل ناشر خواهم داد.

 

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: