بانک‌ها تسهیلات مناسبی در اختیار چاپخانه‌‌داران خراسان رضوی قرار نمی‌دهند


رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی گفت: بانک‌ها تسهیلات مناسبی در اختیار چاپخانه‌‌داران قرار نمی‌دهند.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از تسنیم، علی مغانی در اشاره به آخرین وضعیت شهرک چاپ و نشر خراسان رضوی اظهار داشت: فاز نخست شهرک چاپ و نشر خراسان رضوی به اتمام رسیده است.

وی افزود: آن بخش از فعالیت‌هایی که در ارتباط با راه‌اندازی شهرک چاپ و نشر استان مربوط به اتحادیه چاپخانه‌داران استان بوده به پایان رسیده، اما هنوز موانعی از سوی شرکت شهرک‌ها در رابطه با راه‌اندازی شهرک چاپ و نشر استان انجام نشده است.

مغانی با بیان اینکه شرکت شهرک‌ها برای رفع موانع در رابطه با راه‌اندازی این شهرک 6 ماه زمان خواسته‌اند، خاطرنشان‌کرد: شرکت شهرک‌ها به برخی متقاضیان زمین‌های را واگذار کرده‌اند، اما به برخی متقاضیان زمین‌های مورد نظر واگذار نشده است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی خواستار برطرف شدن هرچه سریع‌تر موانع واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک چاپ و نشر خراسان رضوی از سوی شرکت شهرک‌ها شد.

وی مهمترین مشکل  پیش‌روی چاپخانه‌داران خراسان رضوی را خرید از طریق LC  و کمبود نقدینگی دانست و گفت: چاپخانه‌داران استان برای پرداخت هزینه‌های تامین مواد اولیه مجبور به ارائه چک‌های 3 تا 4 ماهه هستند که این مسئله ناشی از کمبود نقدینگی است.

مغانی با بیان اینکه متاسفانه بانک‌ها تسهیلات مناسبی در اختیار چاپخانه‌‌داران قرار نمی‌دهند، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات چاپخانه‌داران استان پرداخت ارزش افزوده است که باید هر سه ماه این ارزش افزوده پرداخت شود، در حالی که چاپخانه‌داران برای پرداخت تامین مواد اولیه با مشکل روبه‌رو هستند.

وی عنوان کرد: نحوه اجرای قانون در حوزه پرداخت ارزش افزوده باید برای واحدهای مختلف متفاوت باشد، چرا که پرداخت ارزش افزوده برای چاپخانه‌داران مشکلاتی ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی به تعداد اعضای اتحادیه استان اشاره کرد و گفت: 435 نفر عضو اتحادیه چاپخانه‌داران در سطح استان هستند که از این تعداد 120 نفر در مشهد فعالیت می‌کنند.

منتشر شده توسط تسنیم در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: