با حضور ابتکار؛
دستگاه جدید پلیت ستر کداک روزنامه اطلاعات افتتاح شد


هم زمان با بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از روزنامه اطلاعات به مناسبت 90 سالگی این روزنامه، دستگاه جدید پلیت ستر کداک این روزنامه افتتاح شد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری موج، پلیت ستر یک عنصر کلیدی برای پیشبرد چاپخانه و لیتوگرافی است که علاوه بر ارتقای کیفیت، کارآمدی و سودآوری، اهداف زیست محیطی مجموعه را نیز محقق می‌کند.

معصومه ابتکار طی بازدید دیروز از روزنامه اطلاعات که بخشی از آن به بازدید از طرح‌های مدیریت سبز این روزنامه اختصاص داشت، دستگاه جدید پلیت ستر کداک این روزنامه را افتتاح کرد.

بهره گیری از این سیستم منجر به حذف نیترات نقره و کاهش بسیاری دیگر از آلودگی‌های زیست محیطی طی مرحله چاپ و زینک در روزنامه خواهد شد.

افتتاح این دستگاه در قدیمی‌ترین روزنامه در حال چاپ ایران در کنار سایر اقدامات زیست محیطی روزنامه همچون تفکیک زباله، تسویه آب و هوا و بازیافت کاغذ از اهمیتی ویژه برخوردار است.

 

کاغذ تولید شده از چوب صنعتی جایگزین کاغذ تولیدی از چوب جنگل شود

همچنین ابتکار در این دیدار به سید محمود دعایی، مدیر مسوول موسسه اطلاعات، پیشنهاد داد طی مدت زمانی مشخص و برنامه ریزی کوتاه مدت برای جایگزینی کاغذ تولید شده از چوب جنگل‌های دست کاشت، چوب وارداتی و صنعتی به جای چوب جنگل‌های طبیعی اقدام نماید.

معاون رئیس جمهور طی این بازدید از نزدیک با روند تهیه و تولید خبر در بخش‌های مختلف روزنامه اطلاعات آشنا شد و مسوولان فرایند کاری روزنامه را برای وی تشریح کردند.

لازم به ذکر است، امروزه در سراسر دنیا صنعت با هدف کم کردن تشعشعات محیطی، مواد مضر، مصرف آب و مصرف انرژی الکتریکی به سمت «سبز» شدن و حفظ محیط زیست می‌رود. در این مسیر، رهبران صنعت چاپ نیز با رویکرد حفظ محیط زیست و با هدف صرفه جویی در مصرف منابع انرژی و بالا بردن میزان کارآمدی، تلاش جدیدی را آغاز کرده‌اند.

تولید «پلیت» یکی از عرصه‌هایی است که پیشرفت تکنولوژی نقش مثبت و بزرگی در روان سازی عملیات، بالا بردن کارآمدی و کم کردن آسیب‌های زیست محیطی ایفا کرده است.

مدیران چاپخانه‌ها هر روز باید به موجود بودن آب و نیز هزینه آن، مواد شیمیایی و مصرف انرژی دقت کنند و علاوه بر این مجبور به رعایت قوانین مربوط به حفظ محیط زیست در از بین بردن مواد شیمیایی هستند. از بین بردن یا کم کردن این موارد انرژی چاپخانه‌ها را برای پرداختن به عرصه‌های دیگر تجارت خود و نیز مفاهیم دیگر زیست محیطی نیز آزاد می‌کند. برای چاپخانه دارها حل چالش‌های عمومی، صرفه جویی در هزینه‌ها و زمان که مصرف پلیت ها بدون نیاز به ظهور به همراه دارد، انگیزه ای است که آن‌ها را به استفاده از این تکنولوژی مفید تشویق می‌کند.

پلیت های بدون نیاز به ظهور، میزان تولید را بالا برده، عملیات را آسان می‌سازد و هزینه‌ها را با حذف مرحله ظهور پلیت، کمتر می‌کند. در حقیقت پلیت های بدون نیاز به ظهور علاوه بر حذف تمام هزینه‌های مربوط به تجهیزات ظهور و نیز داروی ظهور و ثبوت، فضای بیشتری برای کار در اختیار می‌گذارد و مصرف انرژی را نیز کمتر می‌کند.

منتشر شده توسط موج در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: