عباس طایفه:
لیتوگرافان، مجوز چاپخانه بگیرند


عباس طایفه، فعال حوزه چاپ با اشاره به جدید شدن دستگاه‌های چاپ، گفت: چاپ شامل تمام بخش‌های پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ است، به همین دلیل بهتر است لیتوگرافان، جواز چاپخانه بگیرند تا با استفاده از فناوری جدید کارشان رونق بگیرد.

به گزارش اخبار چاپ، طایفه با بیان این‌که چاپخانه‌هایی که دستگاه لیتوگرافی دارند، خلاف نکرده‌اند، اظهار کرد: چاپخانه‌داران بنا به آیین‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند و بر اساس آن نیز اجازه داشتن دستگاه‌های لیتوگرافی را دارند. بنابراین هیچ خلافی از سوی چاپخانه‌داران صورت نگرفته که آنها را پلمب کردند.

وی افزود: متاسفانه لیتوگرافان با فناوری‌های روز پیش نیامدند و ماشین‌های آنها قدیمی است. درست نیست که با دستاویز قرار دادن چنین مسائلی بحث تداخل صنفی را پیش کشید و برای چاپخانه‌داران مساله ایجاد کرد. چاپخانه شامل بخش‌های مختلفی است و این‌که گفته شود نمی‌تواند برخی دستگاه‌ها را داشته باشد، بسیار عجیب است. پیش از این در جواز چاپخانه‌ها علاوه بر چاپخانه، لیتوگرافی نیز نوشته شده بود اما در مجوزهای جدید تنها چاپخانه نوشته شده که این اشتباه است.

مدیر چاپخانه طایفه در ادامه افزود: درست نیست اگر صنفی نمی‌تواند هزینه‌هایش را تامین کند به منفعت همسایه چنگ بیندازد. لیتوگرافی باید در چاپخانه ادغام شود و پیشنهاد می‌کنم لیتوگرافان مجوز چاپخانه بگیرند و دستگاه‌های جدید بیاورند. اگر آنها مجوز چاپخانه بگیرند، با یک کد اقتصادی فعالیت خواهند کرد و یک بیمه و مالیات خواهند داشت.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: