حسین نوش‌آبادی:
کارگروه حل مشکل کاغذ فعال است


حسین نوش‌آبادی درباره بحران حوزه نشر و افت تیراژها و اینکه ارشاد سیاست حمایتی دارد یا نه گفت: کارگروه حل مشکل کاغذ فعال است و سیاست حمایتی از چاپ و نشر ادامه دارد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از فرهنگ نیوز، حسین نوش آبادی در نشست خبری خبرنگاران امروز در سالن شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، در پاسخ به این سوال که درباره بحران حوزه نشر و افت تیراژها و اینکه ارشاد سیاست حمایتی دارد یا نه گفت:  کارگروه حل مشکل کاغذ فعال است و سیاست حمایتی از چاپ و نشر ادامه دارد.

نوش آبادی در ادامه با تاکید بر اینکه با توجه به مشکلاتی که در حوزه نشر داریم هزینه‌های بالای تولید کتاب و رکود بازار و مشکلات برای تهیه ملزومات چاپ و کاغذ وجود دارد، گفت: همه این مسکلات باعث شده نگرانی ناشران را شاهد باشیم، اما سیاست ارشاد حمایت و رفع موانع است یکی از حمایت‌های ارشاد در رفع مشکلات خرید کتاب به شکل ماهانه است، تا در سراسر کشور توزیع شود، باید برای کمک به ناشران بخشی از کتاب‌ها مفید خریداری و توزیع شوند، ماهانه در این راستا مصوباتی داریم، اما برای تامین کاغذ مناسب موانعی تاکنون بواسطه تحریمها وجود داشت، امیدواریم با رفع تحریم‌ها در آینده با یک برنامه مناسب از ظرفیت‌ کارخانه‌های داخلی استفاده کنیم. قطعا رفع مشکل تحریم‌ها تاثیر مستقیم در حوزه چاپ و نشر خواهد داشت.

منتشر شده توسط فرهنگ‌نیوز در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ پنجم مردادکلیدها : حسین نوش‌آبادی کارگروه کاغذ چاپ و نشر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: