محمود پیشعلی:
قانون، وحی منزل نیست که قابل تغییر نباشد


محمود پیشعلی،‌ فعال حوزه چاپ گفت: بحث تداخل مساله جدیدی نیست و باید حقوقدانان آن را بررسی کنند و در صورت نیاز قانون‌های مربوط به آن را تغییر دهند چرا که قانون وحی منزل نیست.

به گزارش اخبار چاپ، پیشعلی با اشاره به این‌که تداخل مساله جدیدی نیست، اظهار کرد: بیش از 20 سال است که چنین مساله‌ای در حوزه چاپ مطرح بوده و کسی آن کشف نکرده است، اما متاسفانه افرادی این بحث را راه انداختند که در واقع براساس ناسازگاری افراد با یکدیگر است.

وی با ارائه راهکاری برای حل این مساله گفت: حل شدن بحث تداخل نیازمند حقوقدانی است که با نهادهای قانونی وابسته رایزنی کند که شامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران است. اگر این مساله قانونی است باید حاشیه‌های آن نیز پایان بگیرد و همه تابع قانون باشند.

به گفته پیشعلی، با توجه به تغییر شرایط تولید،‌روندها و سازوکارها نیز تغییر می‌کنند. قرآن نیز با این‌که وحی منزل است اما دارای ناسخ و منسوخ است و خداوند نیز در جایی قانون را با تغییر شرایط عوض می‌کند. قانون که وحی منزل نیست و باید با توجه به شرایط جدید تغییر پیدا کند. چنین رفتارهایی کودکانه است و باید پایان بپذیرد چرا که تنها صرف انرژی و وقت برای افراد دارد و ضرر برای اتحادیه است. از سوی دیگر صنف با مسائل مهمتری روبه‌روست.

این فعال حوزه چاپ افزود: ممکن است مواردی از تخلف و گرفتن سفارش در میان چاپخانه‌داران بوده باشد اما این‌که کل صنف پس از درگیری‌های انتخاباتی،‌ درگیر این مساله شده، اشتباه است و بهتر است به مسائلی چون پیگیری حمایت‌های قانونی و دولتی از واحدهای صنفی باشیم. در حال حاضر ورود افراد غیرمرتبط به صنعت چاپ و این صنف باعث شده تا توازن به هم بریزد و سرمایه‌گذاری‌های نامعقولی را در صنف چاپخانه‌داران شاهد باشیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: