رئیس فراکسیون اصناف در مجلس :
رفتار سازمان امور مالیاتی با اصناف شایسته نیست/ انتقاد از افزایش مالیات در شرایط رکود اقتصادی


رئیس فراکسیون اصناف مجلس گفت: متأسفانه علی‌رغم رکودی که طی ۲ سال گذشته بر کشور حاکم است و در همه جای دنیا در چنین شرایطی اولین کاری که می‌کنند کاهش مالیات است، اما در ۲ سال اخیر افزایش مالیات روی داد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از اتاق اصناف ایران، شهباز حسن‌پور در مراسم افتتاح سامانه جامع آنلاین اتاق اصناف ایران گفت: متاسفانه اخیرا شاهد برخوردهای نامناسبی به علت پرداخت نشدن به موقع مالیات با برخی از اصناف بودیم به طوری که برخی از واحدهای صنفی تعطیل شدند و مجلس آمادگی دارد تا نقطه نظرات اصناف را در زمینه‌های مختلف بشنود و بتواند این مسائل را با کمک اصناف با مسئولان سازمان صنعت، معدن در هر استان و مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی و مالیات کشور در میان بگذارد.

وی با اشاره به وضعیت محاسبه مالیاتی طی یک‌ماه اخیر در کشور گفت: متأسفانه علی‌رغم رکودی که طی ۲ سال گذشته بر کشور حاکم است و در همه جای دنیا در چنین شرایطی اولین کاری که می‌کنند کاهش مالیات است، اما در ۲ سال اخیر شاهد افزایش مالیات و برخوردهای نابجای مالیاتی بوده‌ایم که به هیچ عنوان زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

حسن‌پور با بیان اینکه امروز در صحن مجلس گزارش‌هایی از برخورد نامناسب مالیاتی با برخ مودیان مالیات در استان‌ها بوده‌ایم، تصریح کرد: کار به جایی رسیده که در استان سیستان و بلوچستان برای دریافت مالیات برخی واحدها را به اجبار تعطیل کرده‌اند و دولت نباید این نکته را فراموش کند که اصناف در تمام دوران سخت از جمله جنگ تحمیلی و یا انقلاب محور اصلی و پشتیبانی بوده است و اکنون نیز بازوی قوی برای دولت است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد تا قوانین دست و پاگیر و برخی از قوانینی که نیاز به اصلاح و یا لغو را دارند در تدوین برنامه ششم توسعه با هماهنگی اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون اصلاح شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به این نکته اشاره کرد که متأسفانه علی‌رغم کارهای مثبتی که توسط سازمان امور مالیاتی و وزیر اقتصاد در حوزه مالیات انجام شده، اما در دریافت مالیات یا به سراغ کارمندان می‌رویم یا اصناف، در حالی که باید مالیات را از کسانی که یک شبه با رانت پول‌هایی را به جیب می‌زنند یا با واردکردن یک کالای خاص منافعی به‌دست می‌آورند، گرفت.

رئیس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: در همه جای دنیا هر تبعه خارجی پس از ورود و سکونت باید تا ۲۵ درصد از درآمدش را به‌عنوان مالیات بپردازد، اما اکنون بیش از ۴ میلیون تبعه بیگانه در این کشور ریالی مالیات نمی‌دهند و سازمان امور مالیاتی می‌گوید امکان شناسایی نداریم.

منتشر شده توسط اتاق اصناف ایران در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۳ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: