گلایه ناشران از چاپ زیر زمینی
وقتی چاپ زیر زمینی می‌شود


رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان گفت: با چاپ زیر زمینی و غیرقانونی کتاب ها که حقوق ناشران و پدید آورندگان را پایمال می کند، برخورد شود.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایرنا، محمود آموزگار افزود: این مساله باعث شده تا صنعت نشر دچار مشکلات بسیاری شود و حق ناشران نیز پایمال شود.

وی درباره اینکه چرا مردم کمتر کتاب می خوانند، اظهار داشت: دسترسی مردم به کتاب دشوار است و در ضمن به کتاب احساس نیاز نمی کنند.هم باید دسترسی آنان را به کتاب ساده تر کرد و هم به طور جدی به تولید تقاضای کتاب اندیشید.

آموزگار ادامه داد: ایجاد کتاب فروشی ها در مناطق مختلف، توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی با نیت جذب مخاطبان بیشتر و حضور در زندگی اجتماعی شهروندان از جمله تصمیماتی است که باید به عمل درآید.

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان با اشاره به اینکه نشر الکترونیک ادامه نشر کاغذی است، اضافه کرد: رویکرد کشورهای مختلف به نشر الکترونیک عمدتا به لحاظ ضرورت کاهش هزینه های نشر و استفاده از قابلیت بالای انتقال اثر الکترونیک است.

آموزگار با تاکید بر اینکه ترویج نشر الکترونیک باید مورد مطالعه قرار گیرد،تصریح کرد: ترویج این نشر می تواند به رفع مشکلات جدی توزیع در کشور کمک کند و توسعه نشر الکترونیک در گرو افزایش تقاضای کتاب و رفع نگرانی از ناامنی فعالیت در فضای الکترونیک است.

منتشر شده توسط ایرنا در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۳۰ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: