برزین ضرغامی خبر داد
آغاز نظارت جدی وزارت ارشاد برای مقابله با چاپ برندهای غربی نوشت‌افزار


رییس اداره ارشاد استان تهران از آغاز نظارت جدی بر چاپخانه‌ها در دو ماه باقی‌مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت:‌ این نظارت برای مقابله با چاپ برندهای غربی روی نوشت‌افزار‌های ایرانی انجام می‌شود.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری تسنیم، برزین ضرغامی، رئیس اداره ارشاد استان تهران، از جدی‌تر شدن نظارت این اداره بر واحدهای چاپی در دو ماه باقی‌مانده به آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت:‌ اواسط تابستان از جمله زمان‌هایی است که به دلیل فعالیت‌های خاص چاپخانه‌ها نظارت بیشتر و جدی‌تری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که در این دو ماه چاپخانه‌های متعددی در سراسر کشور به ویژه تهران اقدام به چاپ نوشت‌افزار و دفاتر می‌کنند،‌ نظارت‌هایی برای مقابله با چاپ برندهای غربی و معارض با فرهنگ ایرانی و اسلامی بر روی این نوشت‌افزار‌ها انجام می‌شود.

ضرغامی تصریح کرد:‌ خوشبختانه طی دو سال گذشته حرکت‌‌های خوبی برای گسترش تولید محصولات و نوشت‌افزارهای ایرانی و اسلامی در ایران انجام شده که سیاست‌های سلبی،‌ ایجابی و حمایتی در این زمینه بسیار تأثیرگذار بوده است. بر این اساس وزارت ارشاد،‌ به چاپخانه‌ها اعلام کرده است که اجازه انتشار لوازم‌التحریر‌هایی با برند‌های غربی را ندارند و در صورتی که از این امر سرپیچی کنند، متخلف شناخته خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که نظارت بازرس‌ها روی فعالیت چاپخانه‌ها در تمام ایام سال ادامه دارد،‌ گفت:‌ عمده تخلفات در حوزه چاپ بسته‌بندی است که ما تاکنون به آن‌ها تذکر داده‌‌ایم. برای نمونه برخی محصولات آرایشی بهداشتی با برند تقلبی بوده‌اند که جعبه مشابه اصل برای آنها چاپ شده است.

ضرغامی در پاسخ به این پرسش که از ابتدای سال جاری تاکنون چند چاپخانه در تهران به دلیل تخلف تعطیل شده‌اند‌، گفت: خوشبختانه در ماه‌های ابتدایی سال تخلف آن چنان محرزی که منجر به تعطیلی چاپخانه شود،‌ نداشتیم. مواردی وجود داشت که با تذکر برطرف شد.

منتشر شده توسط تسنیم در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۳۰ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: