علیرضا ابوطالبی:
تبلیغات، مهمترین فعالیت برگزارکنندگان نمایشگاه چاپ دیجیتال باشد


علیرضا ابوطالبی، مدیرعامل آریا سیستم زرین گفت: مهمترین برنامه‌ای که برگزارکنندگان نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی باید به آن توجه کنند تبلیغات و اطلاع‌رسانی است.

به گزارش اخبار چاپ، ابوطالبی با تاکید بر تاثیرگذاری نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی بر فعالیت‌های این حوزه بیان کرد: نمایشگاه چاپ دیجیتال بسیار تخصصی است اما متاسفانه تبلیغات آن ضعیف است و نسبت به نمایشگاه‌های دیگری چون چاپ و بسته‌بندی اطلاع‌رسانی کمتری دارد و این امر باعث می‌شود تا مخاطبان اطلاعات دقیقی درباره آن نداشته باشند.

وی افزود: بیشتر مخاطبانی که به نمایشگاه مراجعه می‌کنند براساس تبلیغات شفاهی به این نمایشگاه می‌آیند. با این حال با توجه به مدیریت خوب نمایشگاه و تامین شرایطی که از سوی شرکت‌کنندگان درخواست شده، نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده و کیفیت شرایط محیطی نیز افزایش یافته است؛ با این اوصاف برای بهتر شدن آن باید به سوی استاندارهای بین‌المللی رفت.

ابوطالبی گفت: اگر وضعیت کیفی نمایشگاه و تبلیغات آن سال به سال بهتر نشود، مطمئنا افت می‌کند. امروز، بیشتر سفارش‌ها از طریق سایت‌ها صورت می‌گیرد و بسیاری از مشتریان نیز شرکت‌های چاپ دیجیتال را به وسیله اینترنت پیدا می کنند. این نمایشگاه به خوبی شناخته نشده و هنگامی که مخاطب اطلاعات کافی از آن نداشته باشد کار چاپ دیجیتال نیز کم می‌شود. این امر باعث می‌شود که هزینه‌هایی که یک شرکت برای حضور در نمایشگاه صرف می‌کند، برگردانده نشود و همچنین برخی از شرکت‌ها نیز از دور رقابت خارج شوند.

به گفته این فعال چاپ دیجیتال، بخشی از افت چاپ دیجیتال مربوط به در گردش نبودن بودجه‌های دولتی است. این رکود در طول سال دیده می‌شود اما زمانی که مربوط به تحویل گردش مالی سالانه نهادها و سازمان‌های دولتی به ویژه در هفته‌های آخر فروردین ماه است، اکثر بودجه‌ها به گردش می‌افتند که موجب بهبود کوتاه مدت در بازار کار می‌شود. متاسفانه همین افت کاری در طول سال باعث شده تا سرمایه‌گذار به سراغ دیگر حوزه‌ها برود.

وی با اشاره به وضعیت رقابت در این حوزه افزود: بیشترین بخش نمایشگاه به بنر و فلکس اختصاص دارد که رقابت میان آنها تنها براساس قیمت است و نه کیفیت؛ به همین دلیل تنها راهی که می‌تواند به بهبود فضای این حوزه کمک کند، تبلیغات گسترده از سوی برگزارکنندگان و دعوت از کانون‌های تبلیغاتی و دفترهای فنی برای شرکت در این نمایشگاه است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۹ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: