مصطفی اربقایی:
نمایشگاه چاپ دیجیتال به تبلیغات گسترده نیاز دارد


مصطفی اربقایی، مدیر عامل تولیدی سما گفت: تبلیغات در سطح گسترده به ویژه در منطقه، باعث جذب مخاطب به نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی خواهد شد.

به گزارش اخبار چاپ، اربقایی با اشاره به نقش چاپ دیجیتال اظهار کرد: چاپ دیجیتال و نشر رومیزی فضا و شرایط خاص خودش را دارد و به دلیل تازگی فناوری‌های به کار رفته در آن و کاهش شمارگان آثار چاپ شده، افراد زیادی به آن روی آورده‌اند. در حالی که اگر صنعت چاپ دچار وضعیت رکود نباشد، این دو در کنار هم به صورت مجزا فعالیت می‌کنند.

وی افزود: نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی،‌ یک نمایشگاه تخصصی است و همین امر باعث شده تا تنها افراد متخصص در صنعت چاپ یا دفترهای فنی و کانون‌های تبلیغاتی مخاطب آن باشند و برای بازدید به نمایشگاه بیایند که فعالیت و پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان را در روزهای نمایشگاه آسان و مشخص می‌کند. اما در نمایشگاه‌های بین‌المللی مخاطب،‌ طیف گسترده و وسیعی است که فرصت و زمان برای مخاطب تخصصی نمی‌گذارد.

به گفته اربقایی، کیفیت نمایشگاه‌های برگزار شده در طول این سال‌ها، خوب  و از مدیریت مناسبی برخوردار بوده اما به تبع آن اشکالاتی نیز داشته است. به طور مثال تهویه سالن‌های برگزاری خوب نبود و تبلیغات، به اندازه کافی برای آنها انجام نگرفت و این مساله منجر به کاهش میزان بازدیدکننده شد. با این حال برگزاری کلاس‌های توجیهی در حاشیه نمایشگاه بسیار باارزش بود.

این فعال چاپ دیجیتال گفت: برای بهبود وضعیت برگزاری نمایشگاه چاپ دیجیتال، باید آن را به روز رسانی کرده و تبلیغات را نیز گسترده کنیم. در صنعت چاپ تبلیغ صورت می‌گیرد اما در رسته‌های فعالیت صنف‌ها و اتحادیه‌هایی که همپوشانی دارند‌، این تبلیغات مناسب نبوده است.  هزینه این تبلیغات نیز از شرکت‌کنندگان گرفته شود.

اربقایی اظهار کرد: برگزارکنندگان نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی از دیگر اتحادیه‌ها مانند لیتوگرافان دعوت کنند تا به عنوان شرکت‌کننده در این نمایشگاه شرکت کنند تا جایگاهی پیدا کنند. در این نمایشگاه‌ها،‌ شرکت‌هایی از استان‌های دیگر حضور دارند تا با به روز شدن اطلاعات،‌ جایگاه خود را در این بخش پیدا کنند.

مدیر عامل تولیدی سما افزود: نمایشگاه فرصت خوبی است که اگر به صورت مداوم برگزار شود، می‌تواند جایگاه خاصی در صنعت چاپ ایران پیدا و در کشورهای منطقه نیز حضور پررنگی داشته باشد که تحقق این مسئله مستلزم توجه به تبلیغات گسترده در دیگر کشورها و به ویژه کشورهای منطقه هستیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۳ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: