رضا نصیری:
توسعه چاپ دیجیتال نیازمند گسترش بسترهای زیرساختی است


رضا نصیری، مدیرعامل موسسه چاپ دیجیتال نقش‌آفرین با تاکید بر اهمیت چاپ دیجیتال در صمعت چاپ گفت: برای بهبود وضعیت این پخش از چاپ باید زیرساخت‌ها گسترش یابد و مخاطبان جدیدی به آن وارد شوند.

به گزارش اخبار چاپ، نصیری با اشاره به برگزاری 5 دوره از نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی در هتل المپیک اظهار کرد: چاپ دیجیتال به دلیل افزایش روند فناوری‌های نوین و ورود به تمامی زمینه‌ها، نقش مهمی دارد.

نصیری با اشاره به نقش و جایگاه صنعت دیجیتال در عرصه‌های گوناگون چاپ، برگزاری نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی را به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر مطرح کرده و گفت: توجه بخش خصوصی به این نمایشگاه یکی از اتفاقات خجسته برای این صنعت است.

به گفته وی، ضعف در اطلاع‌رسانی و تبلیغات نمایشگاه باعث شده تا مخاطب به اندازه لازم از آن استقبال نکند. هچنین دعوت نکردن از مخاطبان اصلی نمایشگاه یعنی چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی نیز از دیگر دلایل بی‌توجهی به نمایشگاه شده است. عدم اطلاع دیگر تولیدکنندگان از این نمایشگاه باعث کم بودن میزان بازدیدکنندگان از نمایشگاه است.

این فعال حوزه چاپ دیجیتال با اشاره به تخصصی بودن این نمایشگاه گفت: شرکت‌هایی که در نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی حضور دارند از بخش‌های مختلف هستند اما در نمایشگاه چاپ دیجیتال و رومیزی همان قبلی‌ها هستند و تقریبا اتفاق جدیدی برای نمایشگاه نمی‌افتد که البته یکی از دلایل اصلی آن، حوزه تخصصی صنعت دیجیتال است.

نصیری افزود: متاسفانه مساله رفاهی نمایشگاه بسیار ضعیف است و به‌طور مثال سال گذشته نمایشگاه وسایل تهویه نداشت و بسیار گرم بود که باعث شد بازدیدکننده کمی از نمایشگاه دیدن کنند. به نظر می‌رسد در مجموع باید مدیریت نمایشگاه آن را ساماندهی کند و برگزارکنندگان امکانات رفاهی را در نظر بگیرند.

مدیرعامل موسسه چاپ دیجیتال نقش‌آفرین با اشاره به اهمیت بهبود زیرساخت‌ها بیان کرد: برای سامان‌دهی به بخش چاپ دیجیتال نیاز است تا بسترهای زیرساختی گسترش یابد و شرکت‌های جدید نیز به آن جذب شوند. از سوی دیگر تحریم‌ها نیز بر شرکت‌های مرتبط با این صنعت تاثیر گذشته است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۳ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست و سوم تيرکلیدها : چاپ دیجیتال نمایشگاه چاپ دیجیتال و رومیزی رضا نصیری


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: