فردریک کلانتر اوهانیان:
هیات دولت باید موازی بودن قوانین تداخل صنفی را اصلاح کند


فردریک کلانتر اوهانیان،‌ فعال حوزه چاپ با بیان این‌که قوانین موازی درباره تداخل کار چاپخانه و لیتوگرافی وجود دارد، گفت: تنها مرجعی که می‌تواند این مساله را حل کند،‌ بررسی موازی بودن قوانین دو وزارتخانه در جلسه هیات وزیران است.

به گزارش اخبار چاپ، فردریک کلانتر اوهانیان، مدیر چاپخانه رنگین نقش با اشاره به وجود دو قانون موازی در مساله تداخل صنفی اظهار کرد: متاسفانه دو قانون یکی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگری از سوی اتاق اصناف درباره مساله تداخل وجود دارد که یکی حضور لیتوگرافی را در چاپخانه مجاز و دیگری آن را غیرمجاز می‌داند.

به گفته وی، این موازی‌گری باعث شده تا چاپخانه‌داران متضرر شوند و نه چاپخانه‌دار، نه اتحادیه و نه هیچ گروه و نهادی نمی‌تواند این مساله را حل کند.

کلانتر افزود: باید هنگام نوشتن قوانین این مسائل بررسی و تعیین تکلیف صورت می‌گرفت، اما متاسفانه اعتراضی نشد. تا این‌که در جریان بحث تداخل صنفی و استفاده بعضی از دوستان از این موازی بودن قوانین، مشکلاتی برای عده‌ای از اعضای صنف ایجاد شد.

این فعال حوزه چاپ با بیان این‌که چاپخانه‌دار و لیتوگراف هر دو کار قبلی خود را انجام می‌دهند، گفت: از آن‌جا که صنف چاپخانه‌دار علاوه‌بر اتحادیه باید مجوزهای لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کند و از سوی دیگر تاکنون اتاق اصناف، اعضای صنف را ملزم به دریافت هیچ گونه مجوزی از آن نهاد برای شروع کار نکرده است، بنابراین برای حل این مساله تنها باید دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت در جلسه هیات دولت این تداخل را مطرح و قانون آن را اصلاح کنند. به هر حال حق با هر کدام که باشد، ما اعضای صنف تابع آن خواهیم بود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۲ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: