اعمال 40 درصدی تخفیف پست به ناشران و کتاب فروشان از امرداد ماه


مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در چهار نشست مشترک کارگروه معاونت امور فرهنگی با نمایندگان شرکت پست جمهوری اسلامی ایران دستورالعمل 40 درصدی تخفیف شرکت پست جمهوری اسلامی به ناشران و کتاب فروشان تدوین شد که از اول امرداد ماه اجرا می شود.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایرنا، نیکنام حسین پور افزود: این دستورالعمل تخفیف از اول امرداد ماه وارد فاز اجرایی می شود.

مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پس از امضاء تفاهم نامه میان معاونت امور فرهنگی و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب تهران، کارگروهی با حضور معاونت امور فرهنگی و موسسات تابعه با نمایندگان شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

حسین پور افزود: چهار نشست مشترک این کارگروه در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و در پایان مصوب شد در فاز اول اجرایی شدن این تفاهم نامه تعدادی از دفاتر خاص پستی در تهران و باجه های مرکزی پست در مراکز استان ها به ارایه این گونه خدمات بپردازند و 40 درصد تخفیف را به ناشران و کتاب فروشان ارایه کنند.

همچنین در صورتی که در سایر شهرستان ها این ظرفیت وجود داشته باشد، شرکت پست نسبت به ایجاد این باجه ویژه اقدام خواهد کرد.

حسین پور با اشاره به قابلیت پرداخت هزینه های پست به صورت غیر نقدی از سوی کتابفروشان و ناشران گفت: همچنین مصوب شد تا در صورت تمایل ناشران و کتاب فروشان هزینه های پستی آن ها پس از انعقاد قرارداد با شرکت پست، به صورت غیرنقدی محاسبه و به صورت ماهانه تسویه شود.

مشاور معاونت امور فرهنگی با اشاره به بیمه کتاب ها گفت: با توجه به دغدغه ناشران مبنی بر بیمه محموله های ارسالی، مصوب شد تا مبلغی بین 300 تا 500 تومان برای هر بسته پستی به عنوان بیمه دریافت شود و هر یک از بسته ها تا سقف 500 هزار تومان بیمه شوند.

حسین پور در پایان خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه صرفا برای انتقال محموله های کتاب به امضاء رسیده است و در صورتی که تخلفی صورت گیرد، با ناشر یا کتاب فروش متخلف به طور قانونی برخورد خواهد شد.

منتشر شده توسط ایرنا در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۲ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: