21 ناشر و تشکل ایرانی به نمایشگاه کتاب فرانکفورت می روند


مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران از حضور 16 ناشر و پنج تشکل نشر داخلی در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت خبر داد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایرنا، امیرمسعود شهرام نیا گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت سال گذشته حدود 12 ناشر و چهار تشکل از ایران حضور داشتند که امسال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ثبت نام ناشران برای شرکت در این نمایشگاه تا اواخر تیرماه ادامه دارد، اظهار داشت: 16 ناشر به صورت مستقل در نمایشگاه کتاب فرانکفورت غرفه خواهند داشت و فضایی نیز از غرفه ملی برای تشکل های نشر دایر می شود.

شهرام نیا درباره بخش کتاب حوزه های مختلف، ادامه داد: کودک و نوجوان، دانشگاهی، دفاع مقدس، دین و تاریخ ایران و انقلاب اسلامی، عمومی از جمله بخش های شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت هستند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران تصریح کرد: این موسسه از سال ها پیش عهده دار برگزاری نمایشگاه های ایران در خارج از کشور بوده و تصمیم دارد تا رویکردهای جدیدی در این باب داشته باشد و بستر و مقدمات حضور پررنگ بدنه نشر را در این نمایشگاه ها فراهم کند.

به گفته شهرام نیا، جمهوری اسلامی ایران در 10 سال اخیر برای حضور در این نمایشگاه، فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته و امسال حضور پررنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت خواهد داشت.

نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت از 14 تا 18 اوت 2015 (برابر با 23 تا 27 مردادماه 1394) در شهر فرانکفورت برگزار می شود.

این نمایشگاه سالانه بوده و در دوره قبلی آن در سال 2014، 7103 غرفه گذار در فضایی به وسعت 192 هزار مترمربع پذیرای 269 هزار و 534 ناشر و بازدید کننده از سراسر دنیا بوده است.

منتشر شده توسط ایرنا در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۱ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: