دوره آشنایی با تکنیک های صحافی صنعتی در حال برگزاری است
مدرک دانشگاه لایپزیگ برای دانشجویان ایرانی


اخبار چاپ: دوره آموزشی شش روزه «آشنایی با تکنیک های کاربردی صحافی صنعتی» در سرای اهل قلم در حال برگزاری است. مهندس «سیامک دری» مدیر گروه چاپ مرکز شماره 5 علمی کاربردی فرهنگ و هنر با اعلام این مطلب به اخبار چاپ گفت: این دوره آموزشی شش روزه با حضور 87 نفر از استادان چاپ مراکز علمی کاربردی، ناشران، دانشجویان صنعت چاپ و صحافان توسط خانم «اینس هاینزه» استاد دانشگاه لایپزیک آلمان برگزار می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره این است که خلاء های فنی موجود از منظر صحافی را برطرف کنیم.
مدیر برنامه دوره آموزشی آشنایی با تکنیک های کاربردی صحافی صنعتی گفت: متاسفانه صحافی صنعتی در کشور ما به اندازه صحافی سنتی شناخته شده نیست و این ضرورت احساس می شود که دست اندرکاران رشته های چاپ و صحافی با تکنولوژی های صحافی، روش های کنترل کیفیت صحافی و ملاحظاتی که باید در مراحل پیش از چاپ انجام شود تا صحافی بی نقصی حاصل شود، آشنا شوند.
وی افزود: بیش از یک سال با این استاد آلمانی صنعت چاپ در حال مکاتبه بودیم تا به سرفصل های دقیقی برای این دوره آموزشی دست پیدا کنیم. طبق آسیب شناسی هایی که انجام شد، به دو گلوگاه عمده صنعت چاپ توجه کردیم که اولی مرحله طراحی و دومی عملیات پس از چاپ بود که صحافی را نیز در بر می گیرد. بنابراین، نشست ما، با هدف برطرف کردن مشکلات این حوزه برگزار شد .
وی در پاسخ به این سوال که صحافی ماشینی هم اکنون در کشور در چه سطحی قرار دارد، گفت: در آستان قدس رضوی و سازمان تبلیغات اسلامی، ماشین آلات مجهز صحافی وحود دارد و برخی کارگاههای صحافی دیگر نیز از ماشین های صحافی صنعتی استفاده می کنند. اما مشکل ما در صحافی ماشینی ضعف در تولید انبوه و باکیفیت است. امیدواریم کسانی که این دوره های را طی می کنند، با فرا گرفتن تکنولوژی نوین صحافی راهکارهای رسیدن به کیفیت در این نوع صحافی را بیابند.
دری، درباره هزینه شرکت در این دوره ها گفت: 150 هزار تومان از هزینه شرکت هر یک از دانشجویان در این دوره ها توسط انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ تقبل شده است و 250 هزار تومان باقی مانده توسط خود متقاضیان پرداخت شده است. البته شهریه دانشجویان مرکز علمی کاربردی شماره 5 فرهنگ و هنر که در این دوره حضور دارند، توسط این دانشکده پرداخت شده و این دانشجویان به طور رایگان در دوره شرکت کرده اند
وی افزود: در کنار برگزاری این دوره آموزشی که توسط این استاد آلمانی ارائه می شود، فیلم های کوتاه آموزشی درباره ماشین آلات صنعتی صحافی پخش می شود و از جزوه آموزشی نیز استفاده می شود .
دری در پایان گفت: به دانشجویان این دوره آموزشی پس از امتحان تعیین سطح در پایان این دوره، مدرک دانشگاه لایپزیک آلمان ارائه می شود .
دوره آموزشی آشنایی با تکنیک های کاربردی صحافی صنعتی از اول مهر ماه آغاز شده و تا هفتم مهر ماه در سرای اهل قلم ادامه دارد. این دوره با همکاری دوجانبه  موسسه  فرهنگی هنری «کساکاوش» و دانشکده «مدیا»ی دانشگاه لایپزیک برگزار شده است.   

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ دوشنبه ۶ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ ششم مهرکلیدها : سیامک دری کساکاوش لایپزیگ صحافی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: