علی کمالی:
مرجع قانونی حل مساله تداخل،‌ وزارت ارشاد است


علی کمالی، فعال حوزه چاپ اظهار کرد: از آنجا که تمام فعالیت‌های دو صنف چاپخانه‌داران و لیتوگرافان زیر نظر مستقیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌گیرد، آیین‌نامه این وزارتخانه نیز مرجع حل مسائل ماست.

به گزارش اخبار چاپ، کمالی با اشاره به جلوگیری از پلمب چاپخانه‌ها پس از بخشنامه اداره کل اماکن، گفت: با وجود بخشنامه صادر شده، دیگر هیچ فردی اجاره ندارد چاپخانه‌ای را پلمب کند اما باید به دنبال راهکاری بود که با آن بتوان به نتیجه مطلوب رسید و دیگر افراد نتوانند فعالیت خاصی در این زمینه انجام دهند.

وی افزود: این مساله که گفته می‌شود با ورود ماشین‌های جدید فعالیت‌های دو صنف چاپخانه‌دار و لیتوگراف تداخل دارند، امری غیرمعقول است، چرا که با پیشرفت فناوری‌های روز نمی‌توان یک دستگاه را از وسط نصف کرد و از دو اتحادیه برای آن جواز گرفت و چنین مباحثی راه بیفتد. اگر تاکنون با بحث تداخل و پلمب برخی چاپخانه‌ها روبه‌رو بوده‌ایم دلیل آن تنها مشارکت اتاق اصناف تهران و متاسفانه همکاری بعضی افراد در صنف چاپخانه‌داران با این گروه بوده است.

مدیر چاپخانه کمالی با تاکید بر پیگیری‌های قانونی و قضایی اظهار کرد: برای حل ریشه‌ای این مساله تنها باید با استفاده از قانون پیش رفت. وجود قانون موازی تنها دلیل عده‌ای برای مطرح کردن موضوع تداخل بوده، در حالی که آیین‌نامه‌ای که چاپخانه‌ها با آن فعالیت می‌کنند مصوبه هیات وزیران است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، متولی بالادستی و مرجع ورود چاپخانه‌داران به‌شمار می‌آید.

کمالی بیان کرد: هنگام ورود و نصب ماشین‌آلات و تمامی موارد مربوط به کار،‌ چاپخانه‌دار باید به قانون و آیین‌نامه‌های وزارت ارشاد مراجعه کند و نه اصناف دیگر، بنابراین مرجع اصلی برای حل مواردی مانند این نیز همان آیین‌نامه وزارت ارشاد محسوب می‌شود. خوشبختانه با تشکیل کارگروهی در اتحادیه چاپخانه‌داران به دنبال حل این مساله برای همیشه هستیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۱ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست و يکم تيرکلیدها : علی کمالی تداخل صنفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: