سیامک صدیقی:
دیوان عدالت اداری و قانون راه حل مساله تداخل صنفی است


صدیقی، مدیر چاپخانه آمیزه فن و هنر گفت: برای حل مساله تداخل باید از طریق قانونی و دیوان عدالت اداری مساله را پیگیری کنیم.

به گزارش اخبار چاپ، سیامک صدیقی درباره مساله تداخل صنفی اظهار کرد: بحثی به نام تداخل وجود ندارد، چرا که طبق ماده 2 آیین‌نامه تاسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته که سال 1371 از سوی هیات وزیرا تصویب شده است، لیتوگرافی و چاپخانه تداخل ندارند.

این فعال حوزه چاپ با اشاره به راهکارهای حل مساله به وجود آمده از سوی بعضی از افراد در اتحادیه لیتوگرافان بیان کرد: 2 راه برای رفع این امر وجود دارد. در واقع هنگامی این مساله ایجاد شده که مدیریت در اتحادیه لیتوگرافان ضعیف باشد، بنابراین به جای حل کردن این مشکل از سوی اتحادیه چاپخانه‌داران، لیتوگرافان این امر را دنبال کنند و آن را در اتحادیه خود حل کنند.

به گفته صدیقی، تا پیش از این اعضای دو صنف چاپخانه‌داران و لیتوگرافان با یکدیگر کار می‌کردند و اگر این چنین باشد به طور مثال دفاتر تبلیغاتی نیز می‌توانند با عنوان تداخل صنفی ورود کنند و جلوی کار دیگران را بگیرند. بنابراین بهتر است به جای زد و بندهایی مانند این، به تعریف درست و قانونی رجوع شود. هنگامی که وزارت ارشاد مرجع این دو اتحادیه است و سخت‌گیری‌های بسیاری در فعالیت این اتحادیه‌ها دارد، طبیعی است که مرجع قانون نیز این وزارتخانه خواهد بود.

وی افزود: این طرز فکر که در چندین جای مخلتف دیده شده و به تضعیف دیگر اصناف می‌پردازند، در حالی که این مساله در سال 71 برطرف شده است. بنابراین برخی به دستاویز کردن قانون دیگر، دست به اعمال دیگری می‌زنند. باید پیگیری روندهای حقوقی از طریق وکلای آشنا به این حوزه صورت بگیرد.

مدیر چاپخانه آمیزه فن و چاپ با تاکید بر حل مساله از مسیر قانونی گفت: دیوان عدالت اداری تنها راه حل این امر به‌شمار می‌آید و نه اتحادیه چاپخانه‌داران، لیتوگرافان یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. بهتر است به جای تخریب، مدیری که ضعیف است استعفا بدهد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۲۰ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: