با توافق خانه کتاب و سازمان اسناد و کتابخانه ملی
اهالی قلم به صورت رایگان عضو کتابخانه ملی می‌شوند


موسسه خانه کتاب و سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای ارائه خدمات رفاهی به اهل قلم توافق کردند.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری فارس، در دیداری که بین مجید غلامی جلیسه، مدیر عامل موسسه خانه کتاب و غلامرضا امیرخانی؛ معاون کتابخانه ملی صورت گرفت، این دو نهاد برای ارائه خدمات رفاهی به اهالی قلم به توافق رسیدند.

بر اساس توافق صورت گرفته، 6 هزار و 100 نفر از اهالی قلم که کارت اهل قلم را دریافت کرده اند، می توانند به صورت رایگان به عضویت کتابخانه ملی درآیند.

گفتنی است برای عضویت در کتابخانه ملی، شرایط تحصیلی مانند داشتن مدرک کارشناسی ارشد و دکترا الزامی است و در غیر اینصورت افراد نمی توانند کارت کتابخانه ملی را دارا باشند. خانه کتاب با انعقاد این تفاهمنامه این امکان را فراهم کرده که اعضای سایت اهل قلم بدون داشتن این شرایط و بدون طی پروسه اداری بتوانند به صورت رایگان به عضویت کتابخانه ملی درآیند.

بر این اساس، به زودی فراخوانی بر روی سایت اهل قلم منتشر خواهد شد تا علاقه مندان در این زمینه ثبت نام به عمل آورند. پس از ثبت نام، اطلاعات اهالی قلم از طریق سایت اهل قلم در اختیار سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار می گیرد و پس از صدور کارت، این کارت ها توسط خانه کتاب برای متقاضیان ارسال می شود.

موسسه خانه کتاب برای ارائه خدمات رفاهی به اعضای سایت اهل قلم از اواخر سال 1393 تاکنون تفاهم نامه هایی را با نهادهایی مانند خانه هنرمندان ایران و رادیو فرهنگ منعقد کرده است. به تازگی نیز با یکی از موسسات بیمه، رایزنی های اولیه صورت گرفته تا آن گروه از اهل قلم که کارت اهل قلم دارند، بتوانند از انواع بیمه های اموال، اشخاص و مسئولیت از جمله بیمه اتومبیل، بیمه آتش سوزی، بیمه عمر و پس انداز استفاده کنند.

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۲۰ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست تيرکلیدها : اهل قلم کتابخانه ملی موسسه خانه کتاب


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: