احمد فروزیده:
چاپخانه‌داران باید درخصوص مساله تداخل به کمیسیون اصل 90 شکایت کنند


احمد فروزیده،‌ مدیر چاپخانه 128 گفت: مطالبات کارگروه را باید در سه سطح دنبال کنیم که از شکایت از متخلفان و قانون‌شکنان تا تغییر قانون خواهد بود.

به گزارش اخبار چاپ، فروزیده با اشاره به لزوم پیگیری مساله تداخل در سطوح مختلف اظهار کرد: مساله تداخل صنفی اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتوگرافان به راحتی قابل تمام شدن نیست و باید برای حل این مساله برنامه‌های راهبردی و نقشه راه ترسیم کنیم.

وی گفت: معتقدم باید برنامه‌هایی در سه سطح کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت شناسایی و تدوین کنیم. این برنامه‌ها باید در جمع‌های بیشتری ارائه شود و در نهایت یک کارگروه 4 تا 5 نفری که توانایی تالیف برنامه استراتژیک دارند، به نوشتن آن همت گمارند و مسیرهای رسیدن به این اهداف را بررسی و مشخص کنند.

مدیر چاپخانه 128 با بیان برنامه‌هایی برای سه سطح برنامه‌ریزی کارگروه اتحادیه صنف چاپخانه‌داران ادامه داد: افرادی که با چنین بهانه‌هایی به پلمب چاپخانه‌ها دست زدند، مطمئنا از پای نمی‌نشینند و با روش‌های پیچیده‌تری این فرایند را دنبال خواهند کرد، به همین منظور باید همه راه‌ها از طرح شکایت تا تغییر قانون را پیگیری کنیم.

فروزیده افزود: نخست حضور یک مشاور حقوقی یا وکیل آگاه به این زمینه در جلسه‌های کارگروه الزامی به نظر می‌رسد. در وهله بعدی باید شکایت‌هایی نسبت به اتاق اصناف تهران و اتحادیه لیتوگراف را نزد قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری پیگیری کنیم. بدین منظور 15 چاپخانه‌داری که اخطار پلمب دریافت کرده‌اند، به مراجع قانونی شکایت کنند؛ همچنین مطالبات خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اماکن بخواهیم.

این فعال حوزه چاپ به برنامه‌های میان‌مدت کارگروه اشاره کرد و گفت: در بخش دوم باید صنف را آگاه کنیم و درباره هزینه نیروی کار،‌ مصرف مواد،‌ هزینه تعمیر، ‌آموزش نیروی انسانی و ... آموزش‌های لازم را ببینیم که در نهایت بتوانیم یک مجتمع چاپ شامل مراحل پیش از چاپ،‌ چاپ و پس از چاپ تاسیس کنیم. این امر باعث می‌شود از هدر رفت سرمایه، مواد اولیه، نیروی انسانی و ... جلوگیری و قابل کنترل شود. برگزاری کلاس‌های مدیریتی برای اعضا نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که از عمده عوامل تاثیرگذار بر صنعت چاپ مساله قیمت‌گذاری است که با برگزاری این دسته از کلاس‌های مدیریتی می‌توان آن را به چاپخانه‌داران آموزش داد.

به گفته فروزیده، باید به موازات این راه‌ها مساله تداخل صنفی را برای همیشه حل کنیم. در واقع نیاز به تغییر قانون وجود دارد. به هر حال راهکار جمع‌بندی‌های مناسب از کارگروه و پیش بردن موازی و همزمان این سه راهکار است.

مدیر چاپخانه 128 در پایان با اشاره به اهمیت شکایت متضرران پلمب چاپخانه‌ها به مراجع ذیصلاح، اظهار کرد: باید به کمیسیون اصل 90 نیز شکایت کنیم تا مراجع امنیتی و انتظامی بدانند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: