فانی:
سالانه 130 میلیون جلد کتاب درسی در کشور چاپ می شود


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور است افزود: سالانه 130 میلیون جلد کتاب در قالب یک هزار عنوان برای استفاده دانش آموزان در سراسر کشور به چاپ می رسد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایرنا، علی اصغر فانی شامگاه دوشنبه در شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران در باغ موزه دفاع مقدس، افزود: تهیه و انتشار این میزان کتاب ظرفیت بسیار مناسب و بالایی را برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: این ظرفیت فقط در نهاد آموزش و پرورش وجود دارد تا بتواند از این طریق علاوه بر توسعه فرهنگ کتابخوانی، زمینه افزایش سرانه مطالعه در کشور را نیز فراهم کند.

 

آموزش و پرورش بستر فرهنگ عمومی است

فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر طبیعی انجام فعالیت های فرهنگی است گفت: اگر فرهنگ را مجموعه ای از هنجارها، بایدها، نبایدها، عادات و آداب بدانیم در دوران تحصیلی دانش آموزان به دلیل اقتدار نظام تعلیم و تربیت در مدارس ما می توانیم بهتر در امر فرهنگی نتیجه بگیریم.

فانی با بیان اینکه جای اصلی فرهنگ و انتقال فرهنگ در آموزش و پرورش است افزود: ارائه آموزه های دینی و آموزش قرآن از تکالیف مهم آموزش و پرورش در همه پایه های تحصیلی است و برهمین اساس قرآن در تمامی مقاطعی تحصیلی به دانش آموزان آموزش داده می شود.

فانی اضافه کرد: یکی از اهداف محوری وزارت آموزش و پرورش ترویج فرهنگ قرآنی در میان دانش آموزان است که این مهم از طریق ارائه آموزش در بخش های روخوانی، روان خوانی، تفسیر و مفاهیم قرآنی در دوره های مختلف تحصیلی پیگیری می شود.

 

 22 واحد دارالقرآن در شهر تهران وجود دارد

فانی در ادامه به فعالیت قرآنی وزارت آموزش و پرورش در شهر تهران اشاره کرد و افزود: گرچه اکنون مدارس تعطیل است اما وزارت آموزش و پرورش فعالیت های قرآنی خود را به صورت فوق برنامه قرآنی در استانها و شهرهای مختلف دنبال می کند.

وی گفت: در شهر تهران 22 واحد دارالقرآن و 375 پایگاه اوقات فراغت در مدارس تشکیل شده که در امر فراگیری علوم قرآنی فعالیت دارند.

 

برگزاری جشنواره های قرآنی برای دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری جشنواره های فرهنگ قرآنی برای دانش آموزان خبر داد و گفت: این جشنواره ها و مسابقات بصورت شهری، شهرستانی و استانی برگزار شده و رقابت سراسری آن در قالب جشنواره تابستال امسال برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در بخش های پژوهش، تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با حضور 990دو هزار دانش آموز دختر و پسر، دوم تا دهم مردادماه در شهر شیراز برگزار می شود.

فانی افزود: همچنین مسابقات آوایی، حفظ و قرائت قرآن، اذان و مداحی نیز با حضور یک هزار و 792 دانش آموز پسر و 396 دانش آموز دختر مردادماه امسال در مشهد مقدس برگزار می شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: 13 میلیون و 500 هزار دانش آموز در 105 هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند.

شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران با حضور وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات، استاندار تهران، ائمه جمعه شهرستان های استان تهران، مدیرکل دستگاه های فرهنگی استان تهران در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا 23 تیرماه در باغ موزه دفاع مقدس دایر است.

منتشر شده توسط ایرنا در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ شانزدهم تيرکلیدها : علی‌اصغر فانی وزارت آموزش و پرورش کتاب درسی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: