ترمیم سریع‌تر استخوان‌های شکسته با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی


چاپ سه بعدی شرایطی را فراهم آورده است که می‌توان استخوان‌های آسیب‌دیده را ترمیم کرد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از مشرق، به نظر می‌رسد روزی خواهد آمد که برای ترمیم استخوان‌های شکسته نیاز به استراحتطولانی مدت نباشد. محققان امیدوارند با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، این فرآیندرا سریع‌تر کنند. 

محققان به تازگی توانسته‌اند از بیومتریالی خمیر مانند که توسط چاپگرهای سه‌بعدیچاپ شده‌ است، برای سرعت بخشیدن به روند ترمیم استخوان شکسته استفاده کنند. این مادهدر فضای شکسته استخوان قرار گرفته و به رویه ترمیم کمک می‌کند.

این مخلوط متخلخل توان تحمل فشار را مانند قسمت‌های اسفنجی استخوان انسان‌هاداشته و در عین حال اجازه عبور پروتئین‌ها را نیز می‌دهد. حتی این ماده می‌تواندپروتئین نیز آزاد کرده و به ترمیم استخوان شکسته کمک کند.

ماده مذکور باید در آزمایشگاه‌ها نیز آزمایش شود و به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک شاهد عرضه آن باشیم. البته ساخت آن‌ها بسیار آسان بوده و در دمای اتاق به راحتیقابل چاپ هستند و احتمالا قیمت بالایی نیز نخواهند داشت.

چاپ این ماده شروع کار است و محققان امیدوار هستند از این مواد برای بازسازیاستخوان‌های پیچیده‌تر نیز بهره ببرند. اگر این فناوری به خوبی پیشرفت کند، نگرانی‌هااز دردهای شکستن و از بین رفتن استخوان‌ها کمتر خواهند شد.

منتشر شده توسط مشرق در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ شانزدهم تيرکلیدها : چاپ سه بعدی ترمیم استخوان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: