مدیرکل تعاون، کار و رفاه قم ازدومین مرکز چاپ و نشر قرآن کریم در خاورمیانه بازدید کرد


همزمان با ماه مبارک رمضان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از دومین مرکز چاپ و نشر قرآن کریم در خاورمیانه و جهان اسلام بازدید کرد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم به مناسبت ماه مبارک رمضان، از چاپخانه بزرگ قرآن کریم اسوه بازدید کرد.

انتشارات اسوه وابسته به سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در سال 1369 در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد و نشر معارف قرآن کریم در سطح کشور با سرمایه ای از محل بیش از 95 موقوفات سراسر کشور که درآمد آن ها اختصاص به نشر معارف اسلامی و ترویج قرآن دارد تأسیس و متعاقب آن چاپخانه بزرگ قرآن کریم در شهر مقدس قم در سال 1373 شروع به کار کرد.

فعالیت در مؤسسه انتشارات اسوه در دو وجهه مشخص قرار دارد؛ ابتدا شرکت چاپ و نشر اسوه که وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه است و دیگری انتشارات اسوه،شایان ذکر است این انتشارات پس از چاپخانه عربستان دومین مرکز چاپ و نشر قرآن کریم در خاورمیانه و جهان اسلام است.قرآن هایی که در این چاپخانه به زیور چاپ آراسته می شونداز تنوع و ابعاد مختلفی برخوردار هستند و با تیراژ بالای 100هزار جلد در هر عنوان چاپ می گردد و قسمتی در داخل و قسمتی دیگر در خارج از کشور توزیع می شود.

نصر اله بازوند مدیرکل طی  نشستی با ناصر بابایی مدیر عامل شرکت چاپ وانتشار اسوه در حاشیه بازدید از این مرکز به بررسی مشکلات ومسائل مربوطه  و ارائه راهکارهایی مناسب پرداخت و اظهارداشت: ایجاد چاپخانه بزرگ قرآن کریم با این حجم بالای تولید، خدمت بزرگی به جهان اسلام و نشر قران کریم در دنیا است.

 
در این دیدار آقای بابا محمدی ریاست چاپخانه قرآن کریم اسوه ضمن برشمردن ویژگی های چاپخانه فوق که دومین چاپخانه بزرگ اسلامی در خاورمیانه میباشد مراحل مختلف چاپ قرآن را ارائه کردند.

نصرالله بازوند نیز در این بازدید ضمن ارائه پیشنهاداتی در خصوص اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و بازنشستگی زودتر از موعدمشاغل سخت و زیان آور و تقدیرو قدردانی از مسئولین چاپخانه بر توسعه فرهنگ و ارزشهای اسلامی در جامعه تاکید کردند.

براساس این گزارش در جریان این بازدید، مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مراحل مختلف چاپ و صحافی کلام الله مجید در بزرگترین چاپخانه قرآن کریم درخاورمیانه از نزدیک آشنا شدند.

بازدیدکنندگان در این بازدید با ابراز شگفتی از امکانات چاپی متعلق به سازمان اوقاف و امور خیریه سوالاتی را در خصوص شمارگان و مجوزهای چاپ و نحوه توزیع قرآن کریم مطرح کردند که از سوی دست اندرکاران به آن پاسخ داده شد.

همچنین در پایان این بازدید یک جلد کلام الله مجید به رسم یاد بود به  بازدید کنندگان اهدا شد.

منتشر شده توسط روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: