محمدرضا عزیزی:
پلمب چاپخانه، بازی با حیثیت افراد است


محمدرضا عزیزی، مدیر چاپ آوازه گفت: پلمب چاپخانه‌ها به حیثیت افراد در این صنف لطمه می‌زند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پیگیر حل شدن مساله تداخل صنفی و مشکلات آن باشد.

به گزارش اخبار چاپ، عزیزی با بیان این‌که مساله تداخل صنفی امری حقوقی است و باید نظر کارشناسی از مراجع گرفت،‌ اظهار کرد: چاپخانه‌داران زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند و  هر گونه فعالیتی در این حوزه با تاییدیه این وزراتخانه انجام می‌شود.

مدیر چاپ آوازه افزود: جایگاه وزارت ارشاد باید مشخص شود و اینکه چه کسی مرجع برای چاپخانه‌دار محسوب می‌شود، آیا اتحادیه مسئول هماهنگی هر گونه فعالیت صنفی است یا تمام فعالیت‌های انجام شده باید از سوی وزارتخانه تایید شود؟ و اتحادیه تنها به لحاظ تامین مسائل صنفی فعال شده و در بحث تداخل صنفی نباید دخالت کند؟

وی با ارائه مثالی درباره سیستم مخابراتی و پیشرفت آن بیان کرد: در گذشته باید کابل تلفن را به صورت جداگانه دریافت می‌کردیم و پس از کسب اجازه از مخابرات تلفن یا فکس اجازه فعالیت داشتند اما آیا همچنان همین روش ادامه دارد؟ در صنعت چاپ امروز دنیا، تمام این مباحث پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ در یک بخش ادغام می‌شود تا هزینه‌ها کاهش یابد و کسی نمی‌تواند با روند جدید این صنعت مقابله کند چرا که ماشین‌های چاپ و صحافی ادغام شده‌اند. این انقلاب در تمام عرصه‌های صنعت اتفاق افتاده و مساله جدیدی نیست.

به گفته عزیزی، وزارت ارشاد باید در این مساله مداخله مستقیم کند و نظر قطعی بدهد. همچنین باید جلسه‌ای میان اتحادیه‌ها برگزار کند تا هر چه سریعتر این مساله حل شود وگرنه امکانش هست که دیگر اتحادیه‌ها نیز به همین دلایل بار دیگر برای چاپخانه‌داران مشکل ایجاد کنند. در حال حاضر بحث از مدیر کل اداره چاپ و نشر خارج شده و تنها وزیر ارشاد می‌تواند با دعوت از روسای اتحادیه‌ها و هیات مدیره‌ها، بحث تکنولوژی و روندی را که در حال طی شدن است، دنبال کند و اگر نیاز به اصلاحیه قانون است این کار هر چه سریع‌تر به انجام برسد.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه پلمب چاپخانه، بازی با حیثیت افراد است،‌ گفت: تنها فردی که می‌تواند قدرت لازم و همدلی را به وجود بیاورد وزیر ارشاد است و اینکه چرا تاکنون وزارت ارشاد سکوت کرده و کاری نمی‌کند و حمایتی از چاپخانه‌داران صورت نگرفته، کم‌لطفی مسئولان است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: