در نشست اعضای اتحادیه چاپ استان قزوین با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مطرح شد
تبلیغ برای جذب دانشجو در حوزه صنعت چاپ قزوین


اعضای اتحادیه چاپ استان قزوین بر جذب بیشتر دانشجو در رشته چاپ تاکید کردند و خواستار بهبود کیفیت آزمایشگاه‌های این صنعت شدند.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، یکشنبه 14 تیرماه  اعضای اتحادیه چاپ استان و مسئولین دانشگاه میرعماد قزوین طی جلسه‌ای با مهدی احمدی، مدیر کل ارشاد قزوین به بیان مسائل حوزه چاپ پرداختند.

در این نشست حاضرین بیان داشتند که با توجه به اینکه قزوین یکی از پنج کشور بزرگ از نظر صنعت چاپ است بهتر است دانشجویان این رشته نیز بیشتر شود و این همت جمعی و اهتمام مسئولین را می طلبد. سپس به ارائه رهنمودها و راهکارهایی جهت جذب بیشتر دانشجو در این رشته پرداخته و بیان داشتند که دانشجویان این رشته نباید فقط به مباحث تئوری بسنده کرده و واحدهای عملی شان را نیز در چاپخانه ها بگذرانند.

مهدی احمدی در ادامه گفت: برای جذب بیشتر دانشجویان به صنعت چاپ بهتر است تبلیغات بیشتری برای این رشته صورت بگیرد و سبب شناخت و آشنایی بیشتر مردم و خانواده ها با آن شود.

سپس اعضا بیان کردند که فضای چاپ در قزوین فضایی سنتی است و چاپخانه داران اطلاعات دانشگاهی زیادی ندارند و بهتر است بتوان کم کم پیوند درستی بین سنت و مدرنتیه برقرار کرد، همچنین چاپخانه ها مجهز به تجهیزات آزمایشگاهی که پایه و اساس کار این صنعت است، نبوده و جای دستگاه های کنترل کیفت در آن خالی است.

افراد پیشنهاد کردند این حوزه بازنگری شده و دوره های علمی اولیه چاپ برای افرادی که در این حیطه فعالیت میکنند و آموزش های آکادمیک ندیده اند برگزار شود.


منتشر شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: