بهروز مهراد:
اتاق اصناف درباره پلمب چاپخانه‌ها مرتکب تخلف شده است


بهروز مهراد، مدیر چاپ آریا با اشاره به تخلف اتاق اصناف در پلمب چاپخانه‌ها به بهانه تداخل صنفی گفت: وزارت ارشاد مرجع این اتحادیه‌هاست و باید در این زمینه با اتاق اصناف هماهنگی صورت بگیرد.

به گزارش اخبار چاپ، مهراد با اشاره به اهمیت اختیارات قانونی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپخانه‌داران داده است، گفت: طبق ماده 2 آیین‌نامه مصوب هیات وزیران، چاپخانه‌ها می‌توانند واحدی به نام لیتوگرافی داشته باشند و پلمب چاپخانه‌ها به این بهانه تخلف از سوی اتاق اصناف است و محدودیت برای چاپخانه‌ها وجهه قانونی ندارد.

به گفته وی، تاکید بیش از حد افرادی در اتحادیه لیتوگرافان برای جلوگیری از فعالیت واحد لیتوگرافی در چاپخانه‌ها، بی‌توجهی به بند قانونی مذکور به شمار می‌آید. مرجع ما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و نه اتاق اصناف. این وزارتخانه است که متولی صدور مجوز فعالیت به چاپخانه‌داران و لیتوگرافان محسوب می‌شود، بنابراین نیاز به هماهنگی میان وزارت ارشاد و اتاق اصناف صورت بگیرد.

مهراد افزود: قوانین دنیا با توجه به پیشرفت علم باید اصلاح شود. تا پیش از این لیتوگرافی واحدی جدا بود اما با ورود سیستم‌های کامپیوتری و با دستگاه پلیت‌ستر دیگر امکان جداسازی پیش از چاپ و چاپ از یکدیگر وجود ندارد. به هر حال اگر پافشاری دو اتحادیه بر این امور باشد بهتر است این اتحادیه‌ها و دیگر اتحادیه‌های مرتبط با حوزه چاپ تجمیع شوند.

مدیر چاپ آریا اظهار کرد: طبیعی است که برای کاهش قیمت محصول در چاپخانه‌های امروزی و با توجه به پیشرفت سیستم‌های این صنعت، امروزه در هیچ کجای دنیا مانند ما عمل نمی‌کنند، به همین دلیل،‌ همسویی با نیازهای روز دنیا، مستلزم تغییراتی نیز هست.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: