عضو خانه صنعت و معدن ایران تاکید کرد:
لزوم پرداخت سهم صنعت از هدفمندی یارانه‌ها


عضو هیات رییسه خانه صنعت و معدن ایران گفت: واحدهای صنعتی استان با وجود زیرساخت‌های مناسب مشکلاتی دارند که حل همه این مشکلات خارج از حیطه وظایف مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و ازجمله این مشکلات می‌توان به مشکلات بانکی، دارایی و تامین اجتماعی، گمرکی، ارزی و تعویض خطوط تولیدی اشاره کرد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری ایسنا، بیژن پناهی زاده اظهار کرد: مشکل مالی و نقدینگی، مشکلات مالیاتی، معوقات بانکی، وضعیت فعلی فضای کسب و کار و تحریم‌های بانکی و مشخص نبودن قیمت ارز از دیگر مشکلات بخش تولید هستند که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای کرد.

وی افزود: با توجه به ابلاغیه هیات وزیران مبنی بر تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در استان‌ها، امیدواریم که موانع و مشکلات تولیدکنندگان استان خوزستان رفع شود و مسائلی که امکان حل آن‌ها در استان وجود دارد، را حل و با همکاری بهتر به پیشرفت صنعت کمک کنیم.

پناهی زاده در خصوص قانون هدفمندی یارانه‌ها و سهم بخش تولید از آن تصریح کرد: آنچه باید از محل اجرای این قانون به بخش صنعت و معدن تعلق می‌گرفت، متاسفانه تعلق نگرفت.

رییس خانه صنعت و معدن خوزستان عنوان کرد: دولت باید سهم صنعت از قانون هدفمندی یارانه‌ها پرداخت کند و اگر دولت نمی‌تواند مطالبات بخش تولید را پرداخت کند، می‌تواند این مطالبات را در ازای سود، جرایم و دیرکردهای بانکی واحدهای تولیدی تواتر کند تا صنایع استان و کشور از وضعیت نیمه تعطیلی رهایی پیدا کنند.

وی ادامه داد: تنها راهی که می‌تواند بخش‌های تولیدی را از این وضعیت نجات دهد، تزریق منابع مالی است که این امر فقط با همکاری دولت و ارگان‌های دولتی امکان پذیر است. بخش خصوصی در 5 سال گذشته آسیب فراوان دیده است و دولت باید این ضرر و زیان را به هر نحوی جبران کند زیرا معتقدیم تنها راه کشور برای پیشرفت، حمایت از بخش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

پناهی زاده بیان کرد: دولت باید جهت مقابله و جلوگیری از فشارهای اقتصادی، از بخش‌های خصوصی و تولیدی حمایت کند و تمامی آسیب‌های وارد شده به این بخش‌ها را جبران کند.

عضو هیات رییسه خانه صنعت و معدن ایران گفت: حمایت‌ها از صنایع مادر و بزرگ استان همچون پتروشیمی و صنایع فولادی به دلیل نوع تولید و اشتغال پایدار آنها بوده است اما متاسفانه صنایع بزرگ هیچ سودی برای واحدهای کوچک و صنایع میان دستی ندارند که باید این شیوه حمایتی از صنایع، اصلاح و به صنایع پایین دستی نیز توجه خاصی شود.

وی افزود: منابع مالی کارخانجات بزرگ باید در بانک‌ها سپرده‌گذاری شود تا بانک‌ها بتوانند با این منابع به واحدهای تولیدی کوچک تسهیلات پرداخت کنند و همچنین انتظار داریم بدهی دولت به بانک‌های دولتی پرداخت شود و سرمایه بانک‌های دولتی افزایش یابد تا در نهایت شاهد ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی باشیم.

منتشر شده توسط ایسنا در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: