فرهاد رضاییه:
تغییر قانون می‌تواند مساله تداخل صنفی را حل کند


فرهاد رضاییه، فعال حوزه چاپ گفت: تنها راه حل شدن مساله تداخل، بازگرداندن قانون فعلی به قانون قبلی است.

به گزارش اخبار چاپ، رضاییه با اشاره به مساله تداخل صنفی اظهار کرد: مساله ایراد قانونی دارد و باید به قانون گذشته بازگردد. در حال حاضر با وجود بخشنامه‌ای که از سوی اداره کل نظارت بر اماکن عمومی تهران بزرگ  صادر شده، جلوی پلمب چاپخانه‌ها گرفته شده است، اما این مساله باید راهکار قانونی خود را طی کند و به‌گونه‌ای باشد که برای همیشه مشکل تداخل صنفی پایان بگیرد.

وی افزود: حدود 21 سال پیش چنین قانونی وجود داشته که چاپخانه‌داران می‌توانند دستگاه‌های لیتوگرافی و صحافی داشته باشندو از زمان‌های گذشته نیز حروف‌چینی و صحافی در چاپخانه‌ها وجود داشته و جزیی از ماشین‌آلات چاپخانه محسوب می‌شد، اما نمی‌دانم به چه دلیلی این قانون تغییر کرد و امروز با این مشکل مواجه شده‌ایم. 

مدیر مجتمع چاپ طیف‌نگار با اشاره به برگزاری جلسه‌های پیگیری این مساله در اتحادیه صنف چاپخانه‌داران بیان کرد: جلسه‌هایی در حال برگزاری است و نیاز است تا تمامی اعضای صنف در کنار یکدیگر باشند تا بتوان این مساله را برطرف کرد. به نظر نمی‌رسد اتحادیه لیتوگراف و صحاف با این تغییر قانون موافق باشند اما به هر حال با شرایطی که پیش آمده نیاز به تغییر قانون دیده می‌شود.

رضاییه گفت: تنها اتحادیه می‌تواند با پیگیری‌های قانونی، طرحی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دهد و برای تغییر قانون و بازگرداندن آن به آنچه پیش از این بوده تلاش کند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ سيزدهم تيرکلیدها : فرهاد رضاییه تداخل چاپخانه طیف‌نگار


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: