اسامی صنایع کوچک از فهرست بدحسابان و دارندگان مطالبات معوق، خارج می‌شود


وزیر صنعت در نامه‌ای به شورای پول و اعتبار، طرحی برای حمایت از صنایع کوچک پیشنهاد داده که براساس آن، اگر این صنایع بخش مختصری از بدهی خود را بدهند، مشمول دریافت تسهیلات جدید می‌شوند

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری تسنیم، اگرچه دولت نوید خروج از رکود را برای اقتصاد کشور می‌دهد اما برخی از بخش‌های صنعت که پیشران تحقق رشد اقتصادی هم هستند، هنوز در رکود به سر برده و رونقی را که دولت از آن صحبت می‌کند را چندان احساس نکرده‌اند. آنها می‌گویند که رونق تنها به صنایعی بازگشته که زیر چتر حمایتی دولت قرار گرفته‌اند و به نوعی صنایع بزرگی همچون فولاد، سیمان و خودروسازی‌هایی هستند که دولت بخش عمده‌ای از سهام آنها را در اختیار دارد .

به همین دلیل، هر گاه که صحبت از رونق اقتصادی پیش می‌آید، این صنایع کوچک هستند که خبری از رونق ندارند و همچنان رکود را تجربه می‌کنند. به همین دلیل، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به شورای پول و اعتبار خواستار باز شدن چتر حمایتی دولت بر سر این صنایع است .

در نامه نعمت‌زاده به شورای پول و اعتبار، پیشنهاد شده تا چنانچه صنایع کوچک و متوسط بخش مختصری از بدهی خود را بپردازند، بتوانند مجدد از تسهیلات استفاده کرده و نام آنها از فهرست بدحسابان و دارندگان مطالبات معوق، خارج شود، این در حالی است که بانک‌ها اکنون حاضر نیستند که به بدهکاران، مجدد تسهیلات بدهند و بنابراین تصویب این پیشنهاد در شورای پول و اعتبار می‌تواند کمک شایانی به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در جهت رونق داشته باشد .

در نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در واقع، دستورالعمل چگونگی وصول مطالبات واحدهای تولیدی، با اولویت واحدهای کوچک و متوسط، پیشنهاد شده است. در این میان، نعمت زاده معتقد است که صنایع کوچک و متوسط به خاطر کوچک بودن و آسیب‌پذیری نیازمند حمایت بیشتری هستند و باید موضوع تامین مالی آنها در دستور کار قرار گیرد.

منتشر شده توسط تسنیم در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ سيزدهم تيرکلیدها : نعمت‌زاده صنابع وزیر صنعت معدن و تجارت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: