به گزارش اخبار چاپ و به نقل از پكجینگ نیوز، مایك فرلی، مدیر توسعه استراتژیك نمایشگاه لیبل اكسپو با توجه به این مساله كه تنها 6 درصد از فعالان این حوزه، چالشهای زیست محیطی را "سدی در برابر رشد در آینده" عنوان كرده اند گفت: اهالی این صنعت "نگرانی اندكی" در خصوص تاثیر مسائل زیست محیطی در مسائل تجاری خود بروز میدهند.
ولی او هشدار داد كه ضایعات، محیط زیست و نگهداری آن به "مهمترین چالش برای تجارت" تبدیل خواهد شد و برندهای جهانی به زودی باید از تولیدكنندگانشان بخواهند مسئولیت ضایعات و بازیافت آنها را بپذیرند.
آوری دنیسون، مدیر اجرایی شركت دین اسكاربورو نیز با اشاره به این مساله كه "سیاست و اقتصاد" از مهمترین مسائلی است كه رسیدگی به مسائل زیست محیطی را دشوار میكند، نگرانی خود را در خصوص "نبود یك كارفرما" در این خصوص را مشكل دیگری شمرد كه باعث شده این مساله كمتر از چند سال پیش "زنده و پویا" باشد.
در نظرخواهی لیبل اكسپو اكثر شركتهای فعال در زمینه صنایع تبدیلی، روند رو به كاهش قیمتها و افزایش هزینهها را بزرگترین چالشی خواندند كه در پیش رو خواهند داشت.