به گزارش اخبار چاپ، علی ظریف، مدرس چاپ با اشاره به اهمیت آموزش در صنعت چاپ بیان کرد: مهمترین مساله که بارها یاد شده، بحث یادگیری مستمر است که به بخشی از سطوح آموزش برمیگردد این امر جدا از آموزشهای آکادمیک بوده و مربوط به کاربران صنعتاست. در این مبحث، به موضوع آموزش فنی و کاربردی اشاره میکنم.
این مدرس دانشگاه بیان کرد: اتحادیه به عنوان مرکزی که باچاپخانهها مرتبط است، میتواند با نیازسنجی و شناسایی کمبودهایی چون کمبوداوپراتور کارآزموده، تامین مواد اولیه و قطعات، نگهداری و تجهیز ماشینآلات و ... به بخشآموزش کمک کند تا به رفع این مسائل کمک شود.
وی با اشاره به ماهیت اتحادیه افزود: اتحادیه صنف چاپخانهدارانبه دلیل این که در مرکز توجه چاپخانهداران قرار دارد، میتواند با دورههای فشردهو دائمی بدنه صنعت را در حوزه آموزش فعال نگه دارد، به طوریکه نگران نیروی متخصص نباشد.اما این فعالیت باید غیرمستقم باشد، به این معنا که الزامی است این افراد در اتحادیه آموزش ببینند و این میتواند به صورت توافق با موسسات آموزشی باشد که توانلازم برای اداره این آموزشها را دارند، اما نظارت اتحادیه به عنوان مرکزی که واقفبه بدنه چاپ است، ضروری محسوب میشود.
ظریف گفت: اگر نیازها از طرف اتحادیه توصیف و شناسایی شود وضربان بدنه صنعت چاپ را به سازمانهای آموزشی معرفی کند، آنها به این حوزه واقفخواهند شد. همین امر باعث خواهد شد شرکتها و موسساتی که تخصص لازم در حوزه آموزشدارند، همچنین برگزارکنندگان کارگاههای تخصصی و ناشران کتابها میتوانند بهفعالیتهایشان جهت بدهند. از سوی دیگر ایجاد ارتباطات بینالمللی برای آموزشهای بینالمللینیز تعریف میشود.